Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar

Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
  • Content
  • 30 apr 2024 @ 07:59
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Verzekeraar A.S.R. laat in een nieuwe campagne zien dat duurzaam herstellen vaak efficiënter is dan vervangen én beter is voor het voor milieu.

Het vervangen van een product bij schade zet een keten in gang die belastend kan zijn voor de wereld. Onderzoeksbureau CE Delft berekende dat het herstellen van een stenen aanrechtblad zes keer beter is voor het klimaat dan alles laten vervangen. Bij waterschade aan een laminaatvloer is de klimaatimpact van alleen de aangetaste delen vervangen drie keer lager. Herstellen is vaak mogelijk en in veel gevallen net zo mooi. En omdat herstellen vaak minder grondstoffen gebruikt dan vervangen, is het beter voor het milieu. Daarom kunnen klanten bij A.S.R. gebruikmaken van Duurzaam schadeherstel.

In de campagne, die live is op TV, radio en online, wordt aandacht gevraagd voor de schoonheid van herstellen. Dat kan zijn omdat er een mooi verhaal bij hoort, een leuke herinnering of je er gewoon simpelweg blij mee was.

Hella de Weger, Brand en Marcom Director bij A.S.R.: ‘Als iets kapot gaat waar je aan gehecht bent, wil je helemaal geen nieuwe. Die te gekke vintage kast, het klokje van je oma of de knuffel van je dochter kún je wel vervangen, maar zijn niet vervangbaar. Als verzekeraar die waarde hecht aan duurzaamheid, vinden we het belangrijk om te laten zien hoe keuzes nu én later goed kunnen zijn voor klanten. Zo hebben we oog voor duurzaamheid, toekomstige generaties en laten we vooral ook zien waarom dat ook nú gewoon een logische keuze is’. 

Frank Jockin, Creative partner bij TheMerge: ‘In de campagne staat een kapotte knuffel symbool voor spullen die je lief zijn, want een knuffel van een kind is nooit vervangbaar. Dat zullen veel mensen herkennen, of je het nou zelf hebt meegemaakt of een ontroostbaar kind hebt gehad. Dat herkenbare gevoel wilden we vertalen naar de dagelijkse spullen die je lief zijn’.

Credits:
A.S.R.: David ter Veer, Hella de Weger, Marise Sperling, Nelleke Ungersma
Bureau: TheMerge
Strategie: Margot Bouwman
Media: Media Reverse
Muziek: Vijay Kanhai
Geluid: Earforce
Productie: Lukkien

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken