Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar

- Content
- 30 apr 2024 @ 07:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 apr 2024 @ 07:59
- Michiel van Zaane
Verzekeraar A.S.R. laat in een nieuwe campagne zien dat duurzaam herstellen vaak efficiënter is dan vervangen én beter is voor het voor milieu.
Het vervangen van een product bij schade zet een keten in gang die belastend kan zijn voor de wereld. Onderzoeksbureau CE Delft berekende dat het herstellen van een stenen aanrechtblad zes keer beter is voor het klimaat dan alles laten vervangen. Bij waterschade aan een laminaatvloer is de klimaatimpact van alleen de aangetaste delen vervangen drie keer lager. Herstellen is vaak mogelijk en in veel gevallen net zo mooi. En omdat herstellen vaak minder grondstoffen gebruikt dan vervangen, is het beter voor het milieu. Daarom kunnen klanten bij A.S.R. gebruikmaken van Duurzaam schadeherstel.
In de campagne, die live is op TV, radio en online, wordt aandacht gevraagd voor de schoonheid van herstellen. Dat kan zijn omdat er een mooi verhaal bij hoort, een leuke herinnering of je er gewoon simpelweg blij mee was.
Hella de Weger, Brand en Marcom Director bij A.S.R.: ‘Als iets kapot gaat waar je aan gehecht bent, wil je helemaal geen nieuwe. Die te gekke vintage kast, het klokje van je oma of de knuffel van je dochter kún je wel vervangen, maar zijn niet vervangbaar. Als verzekeraar die waarde hecht aan duurzaamheid, vinden we het belangrijk om te laten zien hoe keuzes nu én later goed kunnen zijn voor klanten. Zo hebben we oog voor duurzaamheid, toekomstige generaties en laten we vooral ook zien waarom dat ook nú gewoon een logische keuze is’.
Frank Jockin, Creative partner bij TheMerge: ‘In de campagne staat een kapotte knuffel symbool voor spullen die je lief zijn, want een knuffel van een kind is nooit vervangbaar. Dat zullen veel mensen herkennen, of je het nou zelf hebt meegemaakt of een ontroostbaar kind hebt gehad. Dat herkenbare gevoel wilden we vertalen naar de dagelijkse spullen die je lief zijn’.
Credits:
A.S.R.: David ter Veer, Hella de Weger, Marise Sperling, Nelleke Ungersma
Bureau: TheMerge
Strategie: Margot Bouwman
Media: Media Reverse
Muziek: Vijay Kanhai
Geluid: Earforce
Productie: Lukkien
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers