Anouk Hoogendijk is het gezicht van Cruyff
- Food-en-retail
- 15 sep 2022 @ 10:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenTrends
- 15 sep 2022 @ 10:13
- Peter van Woensel Kooy
Anouk Hoogendijk is het gezicht - én tevens designer - van de nieuwe damescollectie schoenen van het sport- en lifestylemerk Cruyff.
Na een eerste succesvolle samenwerking is deze collectie de tweede samenwerking tussen het merk en de voetbalster, melden de betrokken marketeers. 'De reis van Anouk naar een professionele voetbalcarrière begon ooit in dé klassieke Cruyff voetbalschoenen en het ontwerpen van de nieuwe Cruyff collectie maakt het verhaal dan ook rond.'
Welke schoenen passen het beste bij jouw persoonlijkheid? Atletisch, chique, opvallend of juist subtiel? De veelzijdige persoonlijkheid van Anouk schittert door de gehele collectie heen die chunky high- en low-top sneakers bevat maar ook luxe stevige boots. De link tussen Anouk en Cruyff is naar eigen zeggen geen toevallige; Anouk is al langer bij de Cruyff Foundation betrokken als ambassadeur en de basis voor deze samenwerking werd al gelegd toen Anouk nog actief was als voetbalster.
'Mijn eerste voetbalschoenen waren van Cruyff en ik heb met nummer 14 gespeeld voor Oranje tijdens het WK. Maar bovenal ben ik vooral groot fan van Johan en dat wat hij heeft achtergelaten, als voetballer en als mens.'
Persoonlijke stijl
Anouk draagt de nieuwe collectie Cruyff schoenen graag met een mooi pak of met een leren(look) broek en een trui. 'De combinatie van vrouwelijk en stoer laat de persoonlijke stijl van Anouk door de collectie spreken. Combineer high-top sneakers met een tof denim pak of een mooie zachte lange wollen jurk met de stoere veterboots. Laat het koudere weer maar komen', stelt Cruyff. De collectie is te koop via de website en geselecteerde retailers. De verkoopprijs ligt tussen: €99,95,- en €119,95,-
'Ik heb altijd al een grote liefde voor fashion en sneakers gehad, dat ik die interesse nu kan combineren met mijn andere grote liefde sport, is te gek', aldus merkgezicht la Hoogendijk.
(PvWK, foto: Cruyff)
Over Cruyff
'Cruyff is een lifestyle merk en de grondlegger van Football Luxury. Cruyff maakt hoogwaardige, modieuze schoenen en kleding met een luxueuze uitstraling die je het gevoel geven dat je altijd voorloopt op de rest. De essentie van het Cruyff merk is ontleend aan Johan Cruijff's persoonlijke filosofie: 'Het leven draait er helemaal om de best mogelijke versie van jezelf te worden'. Cruyff gaat over het ontdekken waar je goed in bent en het hebben van de juiste focus en vastberadenheid om er te komen. De producten zijn trendy, elegant en altijd onafhankelijk. Ze drukken vertrouwen, persoonlijke kracht en stijl uit.'
(bron: Football Luxury)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- lifestylemerk
- gezicht
- 14
- Football Luxury
- sportswear
- Cruyff
- sneakers
- Cruyff
- Johan Cruijff
- chunky
- high
- ow-top
- Anouk Hoogendijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers