Anouk Hoogendijk is het gezicht van Cruyff
- Food-en-retail
- 15 sep 2022 @ 10:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenTrends
- 15 sep 2022 @ 10:13
- Peter van Woensel Kooy
Anouk Hoogendijk is het gezicht - én tevens designer - van de nieuwe damescollectie schoenen van het sport- en lifestylemerk Cruyff.
Na een eerste succesvolle samenwerking is deze collectie de tweede samenwerking tussen het merk en de voetbalster, melden de betrokken marketeers. 'De reis van Anouk naar een professionele voetbalcarrière begon ooit in dé klassieke Cruyff voetbalschoenen en het ontwerpen van de nieuwe Cruyff collectie maakt het verhaal dan ook rond.'
Welke schoenen passen het beste bij jouw persoonlijkheid? Atletisch, chique, opvallend of juist subtiel? De veelzijdige persoonlijkheid van Anouk schittert door de gehele collectie heen die chunky high- en low-top sneakers bevat maar ook luxe stevige boots. De link tussen Anouk en Cruyff is naar eigen zeggen geen toevallige; Anouk is al langer bij de Cruyff Foundation betrokken als ambassadeur en de basis voor deze samenwerking werd al gelegd toen Anouk nog actief was als voetbalster.
'Mijn eerste voetbalschoenen waren van Cruyff en ik heb met nummer 14 gespeeld voor Oranje tijdens het WK. Maar bovenal ben ik vooral groot fan van Johan en dat wat hij heeft achtergelaten, als voetballer en als mens.'
Persoonlijke stijl
Anouk draagt de nieuwe collectie Cruyff schoenen graag met een mooi pak of met een leren(look) broek en een trui. 'De combinatie van vrouwelijk en stoer laat de persoonlijke stijl van Anouk door de collectie spreken. Combineer high-top sneakers met een tof denim pak of een mooie zachte lange wollen jurk met de stoere veterboots. Laat het koudere weer maar komen', stelt Cruyff. De collectie is te koop via de website en geselecteerde retailers. De verkoopprijs ligt tussen: €99,95,- en €119,95,-
'Ik heb altijd al een grote liefde voor fashion en sneakers gehad, dat ik die interesse nu kan combineren met mijn andere grote liefde sport, is te gek', aldus merkgezicht la Hoogendijk.
(PvWK, foto: Cruyff)
Over Cruyff
'Cruyff is een lifestyle merk en de grondlegger van Football Luxury. Cruyff maakt hoogwaardige, modieuze schoenen en kleding met een luxueuze uitstraling die je het gevoel geven dat je altijd voorloopt op de rest. De essentie van het Cruyff merk is ontleend aan Johan Cruijff's persoonlijke filosofie: 'Het leven draait er helemaal om de best mogelijke versie van jezelf te worden'. Cruyff gaat over het ontdekken waar je goed in bent en het hebben van de juiste focus en vastberadenheid om er te komen. De producten zijn trendy, elegant en altijd onafhankelijk. Ze drukken vertrouwen, persoonlijke kracht en stijl uit.'
(bron: Football Luxury)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Cruyff
- sneakers
- gezicht
- lifestylemerk
- Anouk Hoogendijk
- Football Luxury
- ow-top
- 14
- chunky
- Johan Cruijff
- high
- Cruyff
- sportswear
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- 'Proteïnehype waait niet snel over'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




