Nederland is het gelukkigst met een schoon bed en samenzijn

Nederland is het gelukkigst met een schoon bed en samenzijn
  • Food-en-retail
  • 6 sep 2022 @ 11:33
  • 11920 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingKlanten

Wie alle binnenlandse protesten bekijkt zou het niet denken, maar… Nederland behoort volgens onderzoekers van het World Happiness Report toch echt, en al jaren, tot de Top 5 van gelukkigste mensen in de wereld, stelt Sissy-Boy.

Voor lifestylemerk Sissy-Boy was het Report in haar 40-jarig jubileum dé aanleiding om te onderzoeken waarvan wij als Nederlanders dan specifiek zo gelukkig worden. 'Wat blijkt is dat jongeren het liefst samen leuke dingen doen, terwijl 55+’ers geluk opvallend vaak in materiële zaken zoeken. En… van thuis lekker luieren houden we stiekem nog het meest.'

Meer dan 6500 Nederlandse klanten van Sissy-Boy, voornamelijk vrouwen, namen deel aan het geluksonderzoek. Gemiddeld geven zij hun eigen geluk een 7.5, waarbij Gelderlanders het hoogst scoorden (7.6) en Groningers het laagst (7,3). Wat verder opviel was dat respondenten met een laag opleidingsniveau veel gelukkiger zijn dan degene met een hoog opleidingsniveau. Die laatste groep gaf vaker aan dat geld gelukkig maakt. Gezondheid was in alle lagen en leeftijden even belangrijk. Ook is gevraagd naar het meest recente geluksmomentje. Voor ruim de helft was dit moment minder dan een week geleden. Een kwart kon er geen enkele herinneren uit dit jaar. Bij deelnemers is ook blootgelegd wat hen gelukkig maakt en hoe dit geluk wordt beïnvloed. Leuke activiteiten doen (88%) en een fijne woonomgeving (87%) werden het vaakst spontaan genoemd. Jongeren tot 36 jaar noemen de betrokkenheid van anderen daarbij veel vaker (87%) ten opzichte van 55+’ers (74%). Bij die laatste groep scoort het geven en krijgen van een cadeau juist erg hoog.

Op zoek naar klein geluk
Sissy-Boy heeft het onderzoek tevens gebruikt om inzicht te krijgen in wat haar eigen doelgroep gelukkig maakt. Wat zijn nou dé geluksmomentjes van Nederland? 'De momentjes die de doelgroep spontaan noemt zijn onder andere dat kopje koffie in de zon, het ruiken van een prachtige bos verse bloemen en het gevoel van thuiskomen. Als wordt doorgevraagd naar specifieke geluksmomentjes herkent de doelgroep vooral de geluksbrengers ‘slapen in een net verschoond bed’ (81%) en ‘verrast worden met een lief cadeautje’ (73%). Dit soort klein geluk is ook nog eens van vitaal belang. Zo zie je dat mensen die aangeven vaak dit soort kleine geluksmomenten te herkennen, ook hoger op de algemene geluk schaal scoren en zichzelf een hoog cijfer voor geluk geven.'

'Sissy-Boy – al 40  jaar jouw geluksbrenger'
Sissy-Boy heeft naar eigen zeggen de wens om, met haar verschillende fashion & lifestyle producten, als geluksbrenger een rol te vervullen bij deze geluksmomentjes. 'Het brengen van dit geluk vertaalt zich naar het gebruik van een klavertje vier. Dit klavertje vier zal niet alleen de collectie rondom september kleuren, maar is vanaf nu ook hét merksymbool van Sissy-Boy. Om te vieren dat Sissy-Boy al 40 jaar een geluksbrenger mag zijn gaat ze de komende weken deze geluksmomentjes letterlijk langsbrengen. Mensen op straat worden spontaan verrast met een complimentje, een vers kopje koffie mét versgebakken klavertje vier koekje, of, jawel, nieuw fris gewassen beddengoed.'
Meer informatie over de collectie is hier te vinden.
(PvWK)

Over Sissy-Boy
'Sissy-Boy is een uniek mode- en lifestylemerk met vandaag de dag meer dan 40 winkels in de Benelux. Sissy-Boy is een merk met Nederlandse roots en een mondiale levenshouding. Een merk met een verhaal. En dit verhaal gaat, naast kleding, ook over eten, drinken, verzorging, styling en nog veel meer. Het draait hierbij om combinaties en om de bijzondere verbindingen en ervaringen die daaruit ontstaan. Mode met interieur, styling met living, een jurk met accessoires. Samen met Sissy-Boy geef je vorm aan de basisbehoeften van je leven. Het credo van Sissy-Boy luidt daarom: Life designed with Sissy-Boy.'

(bron: S-B)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken