Santa Maria ondersteunt #Kookmeer-campagne

Santa Maria ondersteunt #Kookmeer-campagne
  • Food-en-retail
  • 13 sep 2022 @ 08:14
  • 11581 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Food

Santa Maria ondersteunt de #kookmeer-campagne van Stichting Thuisgekookt. Tijdens de campagne, die loopt van 24 september t/m 9 oktober 2022, geeft Santa Maria meer dan 150 kookmeer-kits weg.

Santa Maria en Stichting Thuisgekookt hopen hiermee zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren een portie extra te koken voor een buur.  
 

Al meer dan 700.000 maaltijden 
Santa Maria wil consumenten laten zien hoe gemakkelijk het is om bij te dragen aan een samenleving die socialer, gezonder en duurzamer is. In Nederland voelt namelijk maar liefst 47% van de volwassenen zich regelmatig eenzaam. Door middel van zorgvuldige en persoonlijke matchmaking en samenwerking met hulpverlening zorgt Stichting Thuisgekookt ervoor dat mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken bij de (warme) maaltijd in contact komen met thuiskoks uit hun buurt. Inmiddels telt Nederland ruim 20.000 thuiskoks die samen al voor meer dan 700.000 maaltijden hebben gezorgd. Tijdens de #kookmeer-campagne van 24 september tot en met 9 oktober 2022 vraagt Stichting Thuisgekookt extra aandacht voor hun initiatief en roepen ze zoveel mogelijk mensen op om zich ook aan te melden als thuiskok. 

#kookmeer-kit 
Om Nederlandse consumenten uit te dagen ook hun kookkunsten in te zetten voor anderen heeft Santa Maria speciaal voor de #kookmeer-campagne de #kookmeer-kit samengesteld. Met deze kit zet je supereenvoudig een smaakvolle en voedzame Tex Mex-maaltijd voor jezelf, maar óók voor je buur op tafel. In totaal geeft Santa Maria meer dan 150 #kookmeer-kits weg aan thuiskoks van Stichting Thuisgekookt en consumenten. Deze zijn onder andere te winnen via de winacties op de social mediakanalen van Santa Maria. 'Door hen zelf te laten ervaren hoe makkelijk en leuk het is om iets goeds te doen voor een ander wil Santa Maria consumenten inspireren om niet alleen tijdens de campagneperiode, maar ook daarna een portie extra te koken voor een buur die wel wat hulp kan gebruiken. Zo zorgen zij voor blijvende impact', betoogt het merk.  

Santa Maria is trotse partner 
Als trotse partner van deze campagne laat Santa Maria zien dat de Tex Mex-keuken zich perfect leent voor dit mooie initiatief van Stichting Thuisgekookt. Santa Maria staat voor verbinding, gemak, gezelligheid en samen delen en matcht daarmee uitstekend met de stichting. Samen willen ze tijdens de campagneperiode laten zien dat iets goeds doen voor een ander makkelijk én leuk is. Van taco’s, burrito’s of fajita’s kook je immers makkelijk een portie meer. Zo inspireert Santa Maria om voor elkaar te zorgen door samen te genieten van een verse, met liefde bereide Tex Mex-maaltijd.  

Ook meer doen? 
Nieuwe thuiskoks zijn 'onwijs belangrijk' voor Stichting Thuisgekookt, want het aantal aanvragen zal door het veranderende zorglandschap de komende jaren alleen maar blijven toenemen. Mensen die enthousiast zijn over de #kookmeer campagne en ook hun steentje willen bijdragen kunnen voor meer informatie en tips om makkelijk meer te koken terecht op de website van Santa Maria of kunnen zich via de website van Stichting Thuisgekookt ook aanmelden als thuiskok in hun buurt, zeggen de initiatoren.
(PvWK) 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken