Santa Maria ondersteunt #Kookmeer-campagne
- Food-en-retail
- 13 sep 2022 @ 08:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 13 sep 2022 @ 08:14
- Peter van Woensel Kooy
Santa Maria ondersteunt de #kookmeer-campagne van Stichting Thuisgekookt. Tijdens de campagne, die loopt van 24 september t/m 9 oktober 2022, geeft Santa Maria meer dan 150 kookmeer-kits weg.
Santa Maria en Stichting Thuisgekookt hopen hiermee zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren een portie extra te koken voor een buur.
Al meer dan 700.000 maaltijden
Santa Maria wil consumenten laten zien hoe gemakkelijk het is om bij te dragen aan een samenleving die socialer, gezonder en duurzamer is. In Nederland voelt namelijk maar liefst 47% van de volwassenen zich regelmatig eenzaam. Door middel van zorgvuldige en persoonlijke matchmaking en samenwerking met hulpverlening zorgt Stichting Thuisgekookt ervoor dat mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken bij de (warme) maaltijd in contact komen met thuiskoks uit hun buurt. Inmiddels telt Nederland ruim 20.000 thuiskoks die samen al voor meer dan 700.000 maaltijden hebben gezorgd. Tijdens de #kookmeer-campagne van 24 september tot en met 9 oktober 2022 vraagt Stichting Thuisgekookt extra aandacht voor hun initiatief en roepen ze zoveel mogelijk mensen op om zich ook aan te melden als thuiskok.
#kookmeer-kit
Om Nederlandse consumenten uit te dagen ook hun kookkunsten in te zetten voor anderen heeft Santa Maria speciaal voor de #kookmeer-campagne de #kookmeer-kit samengesteld. Met deze kit zet je supereenvoudig een smaakvolle en voedzame Tex Mex-maaltijd voor jezelf, maar óók voor je buur op tafel. In totaal geeft Santa Maria meer dan 150 #kookmeer-kits weg aan thuiskoks van Stichting Thuisgekookt en consumenten. Deze zijn onder andere te winnen via de winacties op de social mediakanalen van Santa Maria. 'Door hen zelf te laten ervaren hoe makkelijk en leuk het is om iets goeds te doen voor een ander wil Santa Maria consumenten inspireren om niet alleen tijdens de campagneperiode, maar ook daarna een portie extra te koken voor een buur die wel wat hulp kan gebruiken. Zo zorgen zij voor blijvende impact', betoogt het merk.
Santa Maria is trotse partner
Als trotse partner van deze campagne laat Santa Maria zien dat de Tex Mex-keuken zich perfect leent voor dit mooie initiatief van Stichting Thuisgekookt. Santa Maria staat voor verbinding, gemak, gezelligheid en samen delen en matcht daarmee uitstekend met de stichting. Samen willen ze tijdens de campagneperiode laten zien dat iets goeds doen voor een ander makkelijk én leuk is. Van taco’s, burrito’s of fajita’s kook je immers makkelijk een portie meer. Zo inspireert Santa Maria om voor elkaar te zorgen door samen te genieten van een verse, met liefde bereide Tex Mex-maaltijd.
Ook meer doen?
Nieuwe thuiskoks zijn 'onwijs belangrijk' voor Stichting Thuisgekookt, want het aantal aanvragen zal door het veranderende zorglandschap de komende jaren alleen maar blijven toenemen. Mensen die enthousiast zijn over de #kookmeer campagne en ook hun steentje willen bijdragen kunnen voor meer informatie en tips om makkelijk meer te koken terecht op de website van Santa Maria of kunnen zich via de website van Stichting Thuisgekookt ook aanmelden als thuiskok in hun buurt, zeggen de initiatoren.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Santa Maria
- #kookmeer-kit
- food
- buren
- merk
- extra eten
- #kookmeer
- ondersteuning
- Stichting Thuisgekookt
- campagne
- sociaal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers