Chocolademerk Happy Trails wil groei versnellen

- Food-en-retail
- 18 jan 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodConsumenten
- 18 jan 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Het nieuwe merk Happy Trails is een succes, de chocoladeballetjes zijn al verkrijgbaar op meer dan 1.000 locaties in Nederland. De doelstelling is om in 2024 te verdubbelen en daarom is Happy Trails een crowdfunding campagne gestart.
Wie is er niet gek op chocola? Dat was de basisgedachte van de Rotterdamse ondernemers Youri van Slingerland en Olaf Ouwerkerk (foto) toen zij in 2022 hun chocolademerk Happy Trails lanceerden. Het werden 'chocolade bites' met een duidelijke missie: ‘live your happy trail’, met andere woorden ontsnap even uit je drukke leventje met de snacks van Happy Trails oftewel onthaast-momentjes. 'Het nieuwe merk is een succes, de chocoladeballetjes zijn al verkrijgbaar op meer dan 1.000 locaties in Nederland.
'We willen zinvolle banen, gezond eten, sporten, een mooi huis, iedereen in mijn omgeving ervaart de druk van het vele "moeten". Met af en toe lekker snoepen en bewust genieten is niets mis vinden wij. Met deze boodschap en bovenal lekkere snacks voor verschillende categorieën willen wij als challenger een permanente plek veroveren in het retail landschap in binnen- en buitenland. Retail kan bovendien wel wat meer kleur en vernieuwing gebruiken', legt verantwoordelijk markteer Ouwekerk uit. De luchtige chocoladeballetjes van het merk zijn landelijk verkrijgbaar bij Albert Heijn, Dekamarkt, Xenos, Poiesz en via flitsbezorger Flink. In de afgelopen tien maanden gingen er 190.000 zakjes over de toonbank.
Start crowdfundingcampagne voor marketing en sales
Groeien kost nu eenmaal veel geld, zien de oprichters nu. 'En zeker als de groei sneller gaat dan vooraf ingecalculeerd. De stap maar de supermarkten ging veel sneller dan we hadden verwacht. Om verder te bouwen aan merkbekendheid, te groeien bij bestaande klanten én te groeien in het aantal verkooppunten is Happy Trails een crowdfunding campagne gestart om in totaal 150.000 euro op te halen.' Met dit ‘groeigeld’ wilt Happy Trails ook impact maken in andere categorieën in binnen- en buiteland.
'Volledig op eigen kracht hebben we Happy Trails ontwikkeld en zijn we nu al verkrijgbaar bij meer dan 1000 winkels in Nederland. Met dit resultaat behoren we tot de snelste groeiers in het chocoladeschap. En dat met een positief eigen vermogen, geen schulden en alles zelf gefinancierd. Daar zijn we best een beetje trots op', vult Van Slingerland aan. Investeren in Happy Trails is mogelijk vanaf 250 euro via het crowdfunding platform Eyevestor. Meer informatie over het merk en de plannen voor de komende jaren zijn te lezen op de investeringspagina van Happy Trails.
Duurzaam en lokaal geproduceerd
De luchtige Happy Trails chocoladeballetjes zijn verkrijgbaar in de populaire smaken Cookies & Cream, Creamy Brownie, Caramel & Seasalt en Red Velvet & Raspberry en worden geproduceerd van gecertificeerde cacao van Callebaut en zijn palmolievrij. Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van 100% natuurlijke kleur- en smaakstoffen. De verpakking bestaat uit een 100% recyclebare mono-folie. De choco bites worden in Nederland geproduceerd.
(PvWK, beeld: Happy Trails)
Over Happy Trails
'De naam Happy Trails is een knipoog naar de zoektocht naar ultieme vrijheid, welke van alle tijden is. In de jaren zestig en zeventig trok de vrije generatie er massaal op uit. Ze trokken van Europa naar India en Nepal met als doel zichzelf ontdekken, avontuur beleven en het vinden van hun ultieme bestemming.' Meer info klik hier.
(bron: Happy Trails)
Fotobijschrift boven: Oprichter Youri van Slingerland (links) en Olaf Ouwerkerk (rechts) willen de komende jaren met het merk Happy Trails verder bouwen aan hun ‘happy trail’.
Lees ook: [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- crowdfunding
- Xenos
- Poiesz en via flitsbezorger Flink.
- Youri van Slingerland
- Dekamarkt
- Canon
- Albert Heijn
- Olaf Ouwerker
- Happy Trails
- PIM
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers