PingPrice is nieuwe retailprijsvergelijk-app

- Food-en-retail
- 3 apr 2024 @ 10:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsApps
- 3 apr 2024 @ 10:29
- Peter van Woensel Kooy
PingPrice, een app waarmee je de prijzen van meerdere retailers tegelijk kunt vergelijken, start in Nederland. Founder Christophe Echement: 'Prijsvergelijkingssites zijn populair in Nederland, maar een "scan en go"-app voor alledaagse boodschappen is er nog niet.'
De app werd vorig jaar al in België gelanceerd. Met de gratis app, beschikbaar voor zowel iOS als Android, kunnen consumenten prijzen vergelijken van Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dirk, Hoogvliet en Coop. Dekamarkt volgt binnenkort, meldt Food Personality.
'Door de barcode van een product te scannen verschijnt de prijs van het product bij verschillende supermarkten in de buurt. Hierdoor krijgt de consument ‘live’ inzicht in waar het voordeligst boodschappen gedaan kunnen worden. Producten kunnen echter ook opgezocht worden met de zoekfunctie in de app. PingPrice biedt bovendien de mogelijkheid om een eigen winkelmandje te beheren en meldingen te ontvangen wanneer een product van prijs verandert of in de aanbieding is.'
Merkproducenten en supermarkten kunnen gebruikmaken van de SaaS-oplossingen van PingPrice om prijzen te monitoren, marges te vergelijken, aanbiedingen goed te timen en de marktbewegingen snel en goed inzichtelijk te krijgen, beloven de ontwerpers van de app. Lees hier verder over PingPrice.
(bron: FP | foto: PP)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Coop. Dekamarkt
- Plus
- Albert Heijn
- prijs
- PingPrice
- Jumbo
- Hoogvliet
- is nieuwe retailprijsvergelijk-app
- Dirk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
- No Waste Army wil met actie 261.000 kilo groenten redden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert digitale... 22-04-2025
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management