PingPrice is nieuwe retailprijsvergelijk-app

- Food-en-retail
- 3 apr 2024 @ 10:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsApps
- 3 apr 2024 @ 10:29
- Peter van Woensel Kooy
PingPrice, een app waarmee je de prijzen van meerdere retailers tegelijk kunt vergelijken, start in Nederland. Founder Christophe Echement: 'Prijsvergelijkingssites zijn populair in Nederland, maar een "scan en go"-app voor alledaagse boodschappen is er nog niet.'
De app werd vorig jaar al in België gelanceerd. Met de gratis app, beschikbaar voor zowel iOS als Android, kunnen consumenten prijzen vergelijken van Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dirk, Hoogvliet en Coop. Dekamarkt volgt binnenkort, meldt Food Personality.
'Door de barcode van een product te scannen verschijnt de prijs van het product bij verschillende supermarkten in de buurt. Hierdoor krijgt de consument ‘live’ inzicht in waar het voordeligst boodschappen gedaan kunnen worden. Producten kunnen echter ook opgezocht worden met de zoekfunctie in de app. PingPrice biedt bovendien de mogelijkheid om een eigen winkelmandje te beheren en meldingen te ontvangen wanneer een product van prijs verandert of in de aanbieding is.'
Merkproducenten en supermarkten kunnen gebruikmaken van de SaaS-oplossingen van PingPrice om prijzen te monitoren, marges te vergelijken, aanbiedingen goed te timen en de marktbewegingen snel en goed inzichtelijk te krijgen, beloven de ontwerpers van de app. Lees hier verder over PingPrice.
(bron: FP | foto: PP)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hoogvliet
- Plus
- is nieuwe retailprijsvergelijk-app
- Jumbo
- Coop. Dekamarkt
- Albert Heijn
- Dirk
- prijs
- PingPrice
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers