PingPrice is nieuwe retailprijsvergelijk-app

- Food-en-retail
- 3 apr 2024 @ 10:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsApps
- 3 apr 2024 @ 10:29
- Peter van Woensel Kooy
PingPrice, een app waarmee je de prijzen van meerdere retailers tegelijk kunt vergelijken, start in Nederland. Founder Christophe Echement: 'Prijsvergelijkingssites zijn populair in Nederland, maar een "scan en go"-app voor alledaagse boodschappen is er nog niet.'
De app werd vorig jaar al in België gelanceerd. Met de gratis app, beschikbaar voor zowel iOS als Android, kunnen consumenten prijzen vergelijken van Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dirk, Hoogvliet en Coop. Dekamarkt volgt binnenkort, meldt Food Personality.
'Door de barcode van een product te scannen verschijnt de prijs van het product bij verschillende supermarkten in de buurt. Hierdoor krijgt de consument ‘live’ inzicht in waar het voordeligst boodschappen gedaan kunnen worden. Producten kunnen echter ook opgezocht worden met de zoekfunctie in de app. PingPrice biedt bovendien de mogelijkheid om een eigen winkelmandje te beheren en meldingen te ontvangen wanneer een product van prijs verandert of in de aanbieding is.'
Merkproducenten en supermarkten kunnen gebruikmaken van de SaaS-oplossingen van PingPrice om prijzen te monitoren, marges te vergelijken, aanbiedingen goed te timen en de marktbewegingen snel en goed inzichtelijk te krijgen, beloven de ontwerpers van de app. Lees hier verder over PingPrice.
(bron: FP | foto: PP)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Coop. Dekamarkt
- Hoogvliet
- is nieuwe retailprijsvergelijk-app
- prijs
- Plus
- Dirk
- Jumbo
- Albert Heijn
- PingPrice
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




