Wasteless AI uitgerold voor Carrefour

- Food-en-retail
- 30 okt 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailPrijs
- 30 okt 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Carrefour Argentinië, een toonaangevende internationale voedselretailer, heeft met succes de uitrol van Wasteless AI afgerond in al haar 640 winkels.
Wasteless valt MarketingTribune al langer op. Het dynamic foodpricing bedrijf heeft in Amsterdam haar Europese hoofdkantoor. Bederf van vers wordt voorkomen door slim aangepaste prijzen bij retailers.
De samenwerking met Carrefour heeft als doel de voedselverspilling drastisch te verminderen, de markdownkosten met 54% te verlagen en consumenten verse producten tegen de beste prijs aan te bieden.
Carrefour Argentinië maakt hierbij gebruik van de geavanceerde AI-gestuurde smart markdown technologie van Wasteless AI. Hierdoor kunnen als gezegd versproducten met een beperkte houdbaarheid dynamisch worden afgeprijsd, zodat ze op het optimale moment in hun levenscyclus worden verkocht. Deze aanpak bevordert niet alleen duurzaamheid door voedselverspilling te reduceren, maar verbetert ook de winkelervaring voor klanten door hen hoogwaardige producten tegen verlaagde prijzen aan te bieden.
Oded Omer, CEO van Wasteless AI, deelt zijn enthousiasme over de samenwerking: 'Onze missie bij Wasteless AI is om de strijd tegen voedselverspilling te winnen. De samenwerking met Carrefour in Frankrijk en nu de uitbreiding naar Argentinië vergroot onze impact aanzienlijk. Door onze AI-gedreven oplossing in hun winkels te integreren, zetten we een nieuwe standaard voor de supermarktsector, waarbij we bewijzen dat duurzaamheid en zakelijk succes hand in hand kunnen gaan. Deze samenwerking toont aan wat we kunnen bereiken wanneer technologie en duurzaamheid samenkomen.'
De oplossing is inmiddels volledig uitgerold in alle Carrefour-locaties in Argentinië en biedt waarde voor miljoenen consumenten. Door gebruik te maken van de machine learning-algoritmen van Wasteless AI kan Carrefour Argentinië situaties met een hoog risico op verspilling voorspellen, zijn ecologische voetafdruk verkleinen, operationele kosten verlagen en klanten unieke aanbiedingen op verse, kwaliteitsproducten doen.
Deze samenwerking benadrukt het potentieel van innovatieve technologieën om kritieke wereldwijde uitdagingen, zoals voedselverspilling, aan te pakken. Het onderstreept de toewijding van zowel Carrefour Argentinië als Wasteless AI aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid en markeert een belangrijke stap in hun gezamenlijke visie voor een wereld zonder afval. Wasteless AI is inmiddels naast Argentinië ook actief in Duitsland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Nederland.
(PvWK | beeld: Unsplash / Eduardo Soares)
Lees ook terug: DOSSIER TRUE PRICING Wasteless-vermindert-voedselverspilling
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




