Albert Heijn start marketingactie 'Zet 'm op Oranje'

Albert Heijn start marketingactie 'Zet 'm op Oranje'
  • Food-en-retail
  • 6 jun 2024 @ 13:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DoelgroepenVoetbalMarketing

Albert Heijn trapt vandaag af met de verlenging van het sponsorcontract met de KNVB. Daarnaast lanceert de retailketen een geraffineerde meervoudige EK-campagne, waar reikhalzend naar werd uitgezien. Ook komt en speciaal 'oranje-assortiment' beschikbaar, meldt cmo Johan van der Zanden.

Op de KNVB-campus in Zeist zetten beide partijen hun handtekening onder een nieuwe tweejarige sponsorovereenkomst. De twee organisaties werken al jaren intensief samen, met eerdere historische campagnes rondom EK’s en WK’s, de Oranje Leeuwinnen, Voetbalpassie en de populaire voetbalplaatjes spaaractie. Daarnaast zetten beide partijen zich structureel in om belangrijke maatschappelijke thema’s als gezonde voeding en bewegen te stimuleren, via het amateurvoetbal en het KNVB-schoolvoetbal, waar Albert Heijn hoofdsponsor van is.  

'Heel mooi om vlak voor het EK dit nieuws bekend te kunnen maken', vertelt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn (foto boven links) aan MarketingTribune, 'Als supporter van voetballend Nederland zijn we bij Albert Heijn blij om onze samenwerking met de KNVB te verlengen en ons in te blijven zetten voor een gezonde en sportieve toekomst voor iedereen.'  


Spelerskaart voor en achter

'Albert Heijn is voor de KNVB een zeer gewaardeerde partner, zeker ook omdat ze aandacht hebben voor verschillende domeinen', zegt Dave Dekker, directeur commercie van de KNVB. 'Buiten de altijd fantastische Oranje-campagnes zet Albert Heijn zich onder meer in voor schoolvoetbal en een gezonde leefstijl voor voetballiefhebbers. Albert Heijn is een echte supporter van voetballend Nederland en we zijn dan ook blij dat we ons de komende jaren samen kunnen inzetten voor de verbindende kracht van voetbal.'

Zet ‘m op Oranje! 
Dit EK heeft Albert Heijn iets bijzonders in petto voor klanten. Bij elke €15 aan boodschappen krijgen klanten twee Oranje Spelerskaarten. Van Der Zande: 'Dit zijn niet zomaar kaarten: ten eerste zijn er 60 unieke Spelerskaarten met 19 verschillende spelers en de bondscoach. Hiermee kun je samen met vrienden of familie je ideale opstelling maken. Daarbij zijn de kaarten te gebruiken als onderzetter: ideaal voor alle thuiskijkfeestjes. Niet voor niets is de slogan “Zet ‘m op Oranje!” Ook vind je er weetjes over de spelers. Maar het mooiste van de Spelerskaarten is dat je meteen het 'AHA! Oranje Spel' kunt spelen.' Voor beginnende liefhebbers en doorgewinterde voetbalkenners: iedereen kan volgens het AH-marketingteam met twee kaarten gelijk het spel spelen en zijn/haar/x voetbalkennis testen.   

Feestelijke voetbalzomer 
'Eindelijk hebben we weer een echte voetbalzomer dichtbij huis', voegt Van der Zanden toe, 'Dit wordt hét voetbalevenement van het jaar en wij hebben alles in huis voor onze klanten om er een geweldig feest van te maken.' 
Naast het 'AHA! Oranje Spel' is er nog veel meer te beleven bij Albert Heijn. Vorige week konden klanten in bijna alle winkels een reuzehamstermascotte winnen van maar liefst 1,20 meter groot. Deze actie bleek een groot succes: tienduizenden mensen deden mee aan de winactie waarvan 940 uiteindelijk met deze uitzonderlijke aanwinst naar huis gingen. 

Vanaf deze week is voor iedereen de handzamere Hamstermascotte in de winkel verkrijgbaar voor naast je op de bank of in het stadion en er is de juichhamster waarmee je dubbel zo hard kunt juichen. Natuurlijk is er ook voldoende oranje assortiment zoals Oranje verspakketten, Oranje paprika's, Oranje soesjes, Oranje bitterballen, Brouwers bier en Heineken.  

Voor de zakelijke klanten is er de campagne ‘Het Oranjefeest lekker bezorgd op het werk’ zodat klanten alles in huis kunnen halen om Oranje aan te moedigen vanaf de werkplek. Nieuwe zakelijke klanten maken bovendien kans op 1 van de 50 unieke EK-voetbaltafels met commentaar van Sierd de Vos en de eerste 1.000 klanten ontvangen 2 gratis tickets voor de UEFA-Nations league. 

Campagnes tv en social media 
Albert Heijn heeft voor het EK een uitgebreide campagne ontwikkeld waarin oranje spelers Cody Gakpo, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt en Tijjani Reijnders het 'AHA! Oranje Spel' vol enthousiasme samen spelen en op de meest onverwachte momenten de moeilijkste vragen moeten beantwoorden. Ilse en haar gezin leven volop mee en ondersteunen hun favoriete spelers vanaf de bank. Merk de nieuwe film als eerste op in het venster hieronder.
(PvWK | foto boven: Marketingteam AH met ceo Marit van Egmond bij KNVB)

Credits: TBWA\, Boomerang, Dentsu, Craze, MPG Today, Golazo Brands



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken