[video] Klantgedrag niet voorspelbaar met 'enquêtes'

[video] Klantgedrag niet voorspelbaar met 'enquêtes'
  • Food-en-retail
  • 6 jun 2019 @ 11:30
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • WinkelenOnderzoekMarketing

Klantgedrag kun je niet voorspellen met enquêtes. Daarom pleit Anouar El Haji van Veylinx voor marktonderzoek waarin klanten die zeggen dat ze het product zullen kopen, dat ook daadwerkelijk moeten doen, deelt hij met onze videoreporter Hendrik te Grotenhuis.

'Naast Hendrik' is een nieuwe bijdrage in de videoserie van Hendrik te Grotenhuis. Het onderwerp is essentieel voor marketeers, want gaat over het meten van aankoopintenties. En dat je dat gedrag niet kan voorspellen met bijvoorbeeld een enquête.

Daarom pleit Anouar El Haji van Veylinx voor marktonderzoek waarin klanten die zeggen dat ze het product zullen kopen, dit ook daadwerkelijk moeten doen. Je ziet vervolgens andere resultaten. De methodiek van enquêtes wordt vaak ingezet, maar is dit dus wel zo slim.? Missen we gedragsexperimenten in het huidige onderzoek? Durven wij genoeg te innoveren?  

Op al deze vragen antwoord en veel meer in Naast Hendrik, met ondernemers uit de marketing intelligence wereld. Zie de video hieronder.

ARCHIEF NAAST HENDRIK:
Lees/zie hier deel 1, met Marcel Belt van de Greensoap Company
Lees/zie hier deel 2, met Ruud Zanders van Kipster
Lees/zie hier deel 3, met Merijn Everaarts van Dopper
Lees/zie hier deel 4, met Maurits Groen van Waka Waka
Lees/zie hier deel 5, met Kees Klomp
Lees/zie hier deel 6, met Mud Jeans
Lees/zie hier deel 7, met Klaas Kroezen, de oprichter van WUA

Fotocredit boven: Markus Spiske / Unsplash



Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken