Sanoma en De Mol ruziën verder over SBS

Sanoma en De Mol ruziën verder over SBS
  • Media
  • 9 dec 2013 @ 10:24
  • 11526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Mediaconcern Sanoma en John de Mol liggen in de clinch over SBS Broadcasting. Sanoma wil naar verluidt van programmadirecteur Remko van Westerloo af, maar De Mol heeft daarover een veto. Daarom zou Sanoma hem dat mandaat nu willen afnemen.

Om meer controle te krijgen op televisiebedrijf SBS zou het Finse Sanoma, dat een meerderheidsbelang bezit, stappen hebben gezet om programmadirecteur Remko van Westerloo op een zijspoor te zetten. Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van bronnen binnen het bedrijf. 

Van Westerloo staat te boek als een vertrouweling van John de Mol, die een minderheidsbelang in SBS bezit. De mediamoloch maakte onlangs bekend SBS te willen uitkopen, maar Sanoma wijst elk bod direct van de hand.

De relatie tussen Sanoma en De Mol zou volgens het FD met dalende prestaties en aantrekkingskracht van SBS-zenders eveneens een neergaande lijn hebben gekregen. De Mol heeft contractueel het recht de programmadirecteur aan te wijzen - Van Westerloo heeft zijn voorkeur.

Volgens de Finse uitgever is een contractueel verplicht minimum qua kijkcijfers niet gehaald, waarmee De Mols mandaat vervalt. In januari volgen maatregelen, stelt het FD. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken