Sanoma en De Mol ruziën verder over SBS
- Media
- 9 dec 2013 @ 10:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 9 dec 2013 @ 10:24
- Redactie Media
Mediaconcern Sanoma en John de Mol liggen in de clinch over SBS Broadcasting. Sanoma wil naar verluidt van programmadirecteur Remko van Westerloo af, maar De Mol heeft daarover een veto. Daarom zou Sanoma hem dat mandaat nu willen afnemen.
Om meer controle te krijgen op televisiebedrijf SBS zou het Finse Sanoma, dat een meerderheidsbelang bezit, stappen hebben gezet om programmadirecteur Remko van Westerloo op een zijspoor te zetten. Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van bronnen binnen het bedrijf.
Van Westerloo staat te boek als een vertrouweling van John de Mol, die een minderheidsbelang in SBS bezit. De mediamoloch maakte onlangs bekend SBS te willen uitkopen, maar Sanoma wijst elk bod direct van de hand.
De relatie tussen Sanoma en De Mol zou volgens het FD met dalende prestaties en aantrekkingskracht van SBS-zenders eveneens een neergaande lijn hebben gekregen. De Mol heeft contractueel het recht de programmadirecteur aan te wijzen - Van Westerloo heeft zijn voorkeur.
Volgens de Finse uitgever is een contractueel verplicht minimum qua kijkcijfers niet gehaald, waarmee De Mols mandaat vervalt. In januari volgen maatregelen, stelt het FD.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing