Sanoma en De Mol ruziën verder over SBS
- Media
- 9 dec 2013 @ 10:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 9 dec 2013 @ 10:24
- Redactie Media
Mediaconcern Sanoma en John de Mol liggen in de clinch over SBS Broadcasting. Sanoma wil naar verluidt van programmadirecteur Remko van Westerloo af, maar De Mol heeft daarover een veto. Daarom zou Sanoma hem dat mandaat nu willen afnemen.
Om meer controle te krijgen op televisiebedrijf SBS zou het Finse Sanoma, dat een meerderheidsbelang bezit, stappen hebben gezet om programmadirecteur Remko van Westerloo op een zijspoor te zetten. Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van bronnen binnen het bedrijf.
Van Westerloo staat te boek als een vertrouweling van John de Mol, die een minderheidsbelang in SBS bezit. De mediamoloch maakte onlangs bekend SBS te willen uitkopen, maar Sanoma wijst elk bod direct van de hand.
De relatie tussen Sanoma en De Mol zou volgens het FD met dalende prestaties en aantrekkingskracht van SBS-zenders eveneens een neergaande lijn hebben gekregen. De Mol heeft contractueel het recht de programmadirecteur aan te wijzen - Van Westerloo heeft zijn voorkeur.
Volgens de Finse uitgever is een contractueel verplicht minimum qua kijkcijfers niet gehaald, waarmee De Mols mandaat vervalt. In januari volgen maatregelen, stelt het FD.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DPG Media start geïntegreerde... 02-12-2025
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

