Hans Nijenhuis (NRC) wordt hoofdredacteur van AD
- Media
- 30 mrt 2016 @ 16:07
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintDagbladenJournalistiekPersonalia
- 30 mrt 2016 @ 16:07
- Redactie Media
Hans Nijenhuis is door Persgroep Nederland per 1 mei benoemd tot de nieuwe algemeen hoofdredacteur van AD. Hij werkt nu voor NRC Media, zoals hij dat vrijwel zijn hele loopbaan heeft gedaan. Nijenhuis geldt als geestelijk vader van NRC Next.
Bij NRC Media was Hans Nijenhuis (53) algemeen en politiek verslaggever, correspondent Moskou en chef buitenland, voor hij eind 2005 aan de wieg stond van NRC Next, dat hij vier jaar leidde. Na een kort uitstapje naar De Bezige Bij keerde Nijenhuis terug bij NRC Media. Eerst als directeur-uitgever, daarna als lid van de hoofdredactie en chef opinie.
In zijn nieuwe functie geeft Hans Nijenhuis leiding aan de centrale redactie van ADR, de groep van AD en alle regionale kranten van de Persgroep Nederland. Het is de grootste nieuwsorganisatie van Nederland met bijna 900 journalisten, een oplage van ruim 950.000 kranten en dagelijks gemiddeld 1,8 miljoen bezoekers online. De centrale redactie in Rotterdam verslaat nieuws en achtergronden voor AD, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, PZC en Tubantia.
'Nijenhuis heeft een selectiecommissie van redactie en directie ervan overtuigd dat hij over het vakmanschap, het talent en de durf beschikt om de krantentitels, sites en apps van AD en de regionale titels nieuwe impulsen te geven', jubelt Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep.
'Via de krant, AD.nl en via de regionale titels van de Persgroep bereiken wij héél Nederland, en alle lagen van de bevolking. In een tijd waarin informatie steeds meer in eigen kring wordt verkregen en gedeeld - je eigen Facebook-vrienden, je besloten whatsapp-groep, je gelijkgestemde twitter-volgers - is dat uniek', zegt Nijenhuis. 'En we hebben Nederland ook iets unieks te bieden. Dankzij de intense samenwerking met de redacties van zeven regionale titels, met bijna 900 journalisten, zijn we thuis in het Witte Huis, maar ook in het stadhuis, in de achterkamers van Den Haag, maar ook in de kleedkamers van je plaatselijke voetbalclub. Ik kan niet wachten, was het maar vast 1 mei.'
Als algemeen hoofdredacteur is Nijenhuis de opvolger van Christiaan Ruesink, die per 1 mei hoofdredacteur wordt van Voetbal International. Paul van den Bosch blijft als hoofdredacteur AD Regio verantwoordelijk voor alle zeven regiotitels.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

