Hans Nijenhuis (NRC) wordt hoofdredacteur van AD

Hans Nijenhuis (NRC) wordt hoofdredacteur van AD
  • Media
  • 30 mrt 2016 @ 16:07
  • 12423 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintDagbladenJournalistiekPersonalia

Hans Nijenhuis is door Persgroep Nederland per 1 mei benoemd tot de nieuwe algemeen hoofdredacteur van AD. Hij werkt nu voor NRC Media, zoals hij dat vrijwel zijn hele loopbaan heeft gedaan. Nijenhuis geldt als geestelijk vader van NRC Next.

Bij NRC Media was Hans Nijenhuis (53) algemeen en politiek verslaggever, correspondent Moskou en chef buitenland, voor hij eind 2005 aan de wieg stond van NRC Next, dat hij vier jaar leidde. Na een kort uitstapje naar De Bezige Bij keerde Nijenhuis terug bij NRC Media. Eerst als directeur-uitgever, daarna als lid van de hoofdredactie en chef opinie.

In zijn nieuwe functie geeft Hans Nijenhuis leiding aan de centrale redactie van ADR, de groep van AD en alle regionale kranten van de Persgroep Nederland. Het is de grootste nieuwsorganisatie van Nederland met bijna 900 journalisten, een oplage van ruim 950.000 kranten en dagelijks gemiddeld 1,8 miljoen bezoekers online. De centrale redactie in Rotterdam verslaat nieuws en achtergronden voor AD, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, PZC en  Tubantia.

'Nijenhuis heeft een selectiecommissie van redactie en directie ervan overtuigd dat hij over het vakmanschap, het talent en de durf beschikt om de krantentitels, sites en apps van AD en de regionale titels nieuwe impulsen te geven', jubelt Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep.

'Via de krant, AD.nl en via de regionale titels van de Persgroep bereiken wij héél Nederland, en alle lagen van de bevolking. In een tijd waarin informatie steeds meer in eigen kring wordt verkregen en gedeeld - je eigen Facebook-vrienden, je besloten whatsapp-groep, je gelijkgestemde twitter-volgers - is dat uniek', zegt Nijenhuis. 'En we hebben Nederland ook iets unieks te bieden. Dankzij de intense samenwerking met de redacties van zeven regionale titels, met bijna 900 journalisten, zijn we thuis in het Witte Huis, maar ook in het stadhuis, in de achterkamers van Den Haag, maar ook in de kleedkamers van je plaatselijke voetbalclub. Ik kan niet wachten, was het maar vast 1 mei.'

Als algemeen hoofdredacteur is Nijenhuis de opvolger van Christiaan Ruesink, die per 1 mei hoofdredacteur wordt van Voetbal International. Paul van den Bosch blijft als hoofdredacteur AD Regio verantwoordelijk voor alle zeven regiotitels. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken