Maggy-app uitgebreid met 16 tijdschriften

Maggy-app uitgebreid met 16 tijdschriften
  • Media
  • 7 jul 2016 @ 12:27
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentTijdschriftuitgeversMediaApps

Maggy lanceert vandaag een geheel vernieuwde versie van zijn ‘all-you-can-read’ tijdschriften-app. Maggy maakt tijdschriften lezen op je mobiel prettig voor iedereen door deze per artikel te presenteren, in plaats van via een PDF-versie van een magazine. Voor lezers is het nu mogelijk losse artikelen te bookmarken en offline te lezen. Ook krijgen gebruikers voortaan persoonlijke suggesties op basis van hun leesgedrag.

Maggy biedt net als Blendle losse artikelen aan, maar dan onbeperkt voor een vast bedrag van 5,99 euro per maand. Het aanbieden van losse artikelen zorgt ervoor datMaggy een gepersonaliseerde ervaring kan bieden.  Op basis van favoriete tijdschriften, interesses en leesgedrag worden suggesties gedaan voor nieuwe artikelen. “We hebben met deze update veel tijd gestoken in het verbeteren van het slimme algoritme dat dit leesgedrag van de gebruikers analyseert,” zegt Croll. “Gebruikers zien de aanbevelingen in de app en in een dagelijkse samenvatting in hun e-mail. Nu hoef je dus echt niets meer te missen.”

De grootschalige update van de app maakt het onder andere mogelijk om artikelen te bookmarken en offline te kunnen lezen. “Dat is erg handig als je weet dat je een tijd geen wifi of mobiel internet hebt, bijvoorbeeld op vakantie,” aldus Michael Croll. “Nu al zien wij lezers vanuit Duitsland, Spanje en Portugal, dat zal in het zomerseizoen alleen maar toenemen. Of het nou om een los artikel gaat voor in de trein of tien volledige edities voor op het strand: met Maggy kan je ze nu eenvoudig downloaden en bewaren op je smartphone.”

Met de update zijn zestien nieuwe titels beschikbaar, waaronder Foodies, Autoreview en DIGIFTO van uitgevers F&L Publishing Group en Clipboard Publications. Het feit dat uitgevers zich blijven aanmelden voor Maggy geeft ook aan dat de bladen vertrouwen hebben in Maggy.  Croll: “We zijn altijd op zoek naar nieuwe, interessante titels. Met deze samenwerking vergroten we wederom ons aanbod, waardoor we een specifiek lezerspubliek flink wat meer content kunnen bieden. Juist door de update heeft Maggy nu de mogelijkheid om ook niche tijdschriften in het aanbod op te nemen.”

De nieuwe versie van Maggy is nu gratis te downloaden voor iOS. Een nieuwe versie voor Android volgt snel.

Maggy is een Nederlandse startup, in januari 2016  gelanceerd door ondernemers Michael Croll en Rutger Tijkotte. Lezers van Maggy hebben ongelimiteerd de beschikking over 49 Nederlandstalige tijdschriften, waaronder glossy’s zoals Cosmopolitan en Quote, maar ook Vrij Nederland, Delicious en Fabulous Mama.Maggy kreeg begin 2015 een subsidie van 61.450 euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers, gericht op persinnovatie.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken