Melissa van Bodegraven (marketingmanager Dirk) over winst Beste Folder Awards 2023

Melissa van Bodegraven (marketingmanager Dirk) over winst Beste Folder Awards 2023
  • Media
  • 26 jun 2023 @ 10:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PromotieMarketing

De supermarktfolder van Dirk is favoriet bij consumenten, blijkt uit onderzoek. Naast Dirk namen ook Groenrijk, Etos, Kruidvat, Leen Bakker en Action een prijs in ontvangst tijdens het Retail Outlook Event. De folders van Hema en Aldi verdienden een vakprijs.

De prijzen werden onlangs uitgereikt.

Deze vakprijzen staan los van de consumentenprijzen. 'Een deskundig jurypanel heeft genomineerden aangedragen, welke tijdens een juryoverleg worden besproken én beoordeeld. Hier is, voor zowel papier als online, een top 3 uitgekomen. Na een toelichting door de vakjury hebben de aanwezige retailers gestemd voor hun favoriet', aldus de organisatie.

De papieren folder van Hema en de online folder van Aldi werden uiteindelijk bekroond tot winnaars van de vakprijzen. Volgens de jury heeft de papieren folder van Hema een goede mix van inspiratie, modelkeuze en actieproducten en is het daarmee een inspirerende reflectie van écht Hema. De digitale folder van Aldi is volgens de jury een voorbeeld voor alle retailers. 'Door het vooruitstrevende gebruik van nieuwe technische functionaliteiten ontstaat er een juiste mix tussen inspiratie, sfeer en aanbiedingen.'

In deze editie van de ‘Beste Folder Awards’ zijn er binnen vijf categorieën prijzen uitgereikt, onderverdeeld in een papieren winnaar en een online winnaar. Daarnaast is er een overalltitel voor zowel de papieren als online folder.

Namens Dirk nam Melissa van Bodegraven, marketingmanager, de prijzen in ontvangst tijdens het Retail Outlook event in Maarssen. Zei vertelt MarketingTribune: 'Als discounter zitten scherpe prijzen in ons DNA. Onze folderlezers vinden scherpe aanbiedingen dan ook het belangrijkste aspect. Dat wij deze prijs voor het zevende jaar op rij in ontvangst mogen nemen, is een bekroning op ons werk. Bedankt voor jullie stemmen! We blijven alles op alles zetten om onze folder te voorzien van de scherpste aanbiedingen. Dirk heeft namelijk altijd de laagste prijs. En altijd per stuk. Zo hoeven onze klanten niet meer te kopen dan ze nodig hebben om van dit voordeel te profiteren.'

Adviesbureau Q&A voert de verkiezing ‘Beste Folder Award’ jaarlijks uit in samenwerking met Spotta en WePublish & Publitas. (PvWK)

Alle winnaars van 2023


Over de Beste Folder Awards
'De publieksprijs die dit jaar voor de 11e keer georganiseerd werd, is een initiatief van Q&A Insights BV, Spotta en WePublish. In de afgelopen weken beoordeelden ruim 94.551 consumenten hun favoriete folder. Tijdens de verkiezing beoordelen zij zowel papieren als online folders op aspecten als aanbiedingen, opmaak en overzichtelijkheid. Nieuw dit jaar is de toevoeging van een deskundig jurypanel. Zij hebben de folders beoordeeld op dezelfde aspecten als de consument, maar kijken ook naar het ontwerp, het drukken, de techniek en distributie of verspreiding van de folder. Hun beoordeling telde voor 30% mee in het eindresultaat.'

(bron: BFA) 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken