Biografie Ben. Ooit begonnen als allround online marketeer en inmiddels ontpopt tot content marketing marketeer en strateeg met een passie voor creativiteit en communicatie. Al heel wat jaren aan bureauzijde te vinden en daarin een brede kennis over e-commerce en online marketing opgebouwd. Inclusief sterke voorliefde voor toffe concepten, inspirerende verhalen en scherpe humor. Het leven is tenslotte al serieus genoeg.
Ben van Bokhoven


[column] Contentmarketing-trends 2020: data, beleving en meer
Met 2020 voor de deur vliegen de trends voor komend jaar je om de oren. En dat is in dit blog niet anders. Lees mee en ontdek hoe jij komend jaar nog meer (resultaat) uit je digital marketing haalt.

[column] 6 tips voor succesvol inhaken (én een inhaakkalender)
Als jouw organisatie een marketingkalender heeft is de kans groot dat je er ook relevante feestdagen en inhakers in hebt staan. Of toch niet? Misschien, want veel bedrijven vergeten hier (tijdig) op in te spelen. In deze blog zet ik praktische tips op een rij en vind je een handige inhaakkalender.

De meerwaarde van ondersteunende content
De laatste klik. Het is een fenomeen waar de meeste online marketeers op afgerekend worden. Helaas is het ook een flinke uitdaging om die laatste klik te realiseren.

BCE18: 3 highlights
Hoe vertel je nu écht een goed verhaal? Waarom zijn we tegenwoordig tevreden met mainstream? En belangrijker: hoe word je ‘exceptional’? We gingen op zoek naar antwoorden tijdens het Branded Content Event 2018. En vonden ze!

De contentkalender 2.0
Een contentkalender geeft structuur aan de content uitingen van je bedrijf. En dat zijn er vaak meer dan je denkt. Blogs hier, wat websiteteksten daar en natuurlijk al die social content.

8 learnings uit de praktijk over themacampagnes
Themacampagnes zijn een mooie manier om een specifieke topic uit te lichten en als kapstok te gebruiken voor allerlei soorten content. Als content specialist creëer ik regelmatig dergelijke campagnes voor klanten, maar zie ik ook het nodige misgaan. Wil jij dezelfde fouten niet maken? Bekijk dan mijn acht learnings in dit artikel.

De gouden regels van contentmarketing
Produceert jouw bedrijf sterke content of gewoon ‘content omdat iedereen het doet’? Laatstgenoemde gebeurt namelijk bij te veel bedrijven. Iets dat je helaas ook in de kwaliteit terug ziet. Maar hoe zorg je dan dat content wel sterk is? Dit kan onder andere door een duidelijk doel te bepalen en met content formats te experimenteren. In dit artikel geef ik 12 suggesties om je content te verbeteren.

Inspiratieloos? 4 tips om nieuwe content ideeën te bedenken
Nieuwe ideeën voor je content bedenken kan soms een behoorlijke uitdaging zijn. Het ene moment verzin je het ene idee na het andere, terwijl je het andere een uur lang naar je scherm zit te staren. Last van zo een inspiratieloos moment? Ga dan aan de slag met de volgende vier tips om nieuwe content ideeën te bedenken.

5 onmisbare basis KPI's voor jouw contentmarketing
Al een aantal jaar lees je overal dat content king is. Tegelijkertijd heeft contentmarketing te kampen met de hardnekkige mythe dat het onmeetbaar en dus niet interessant is. Onzin natuurlijk, als je maar de juiste KPI’s kiest. In dit artikel zet ik 5 belangrijke basis KPI’s die jouw content marketing meetbaar maken op een rij.

Content op mobiel - hoe pak je het aan?
Het zal je niet ontgaan zijn dat dit jaar de Mobile first index van Google wordt uitgerold. Wederom een ontwikkeling die zeer waarschijnlijk een grote impact heeft op het online landschap. Maar hoe zit het met de content op je website versus je mobiele website? Laat je het zoals het is of moet je de boel drastisch inkorten? Relevante vragen waar je nu - of eigenlijk al eerder - mee bezig moet zijn. Tijd dus voor een kijkje in de rol van content binnen de nieuwe mobile online wereld.

Pokémon Go - de mogelijkheden voor online marketeers
Pokémon Go is de grootste mobiele game ooit, heeft meer dagelijkse gebruikers dan Twitter én verbazingwekkend veel spelers rond de 30. Maar wat kun jij er als online marketeer mee? In dit artikel zetten we een aantal kansen op een rij.
- AlgemeenNieuws Vernieuwde jongerencampagne Goed...Nieuws Antfarm zet met AI-robots...Nieuws DHL’s merkverhaal achter de Formule...Nieuws Ra*w brengt Cannes Lions naar...Weblog [column] Wat marketeers doen als...Nieuws [Grote Jongerenonderzoek] (7) Online...
- B2BNieuws Het Volksportret wil nieuwe...Nieuws [marketeer 229] In gesprek met Lotte...Nieuws Marketingtransfers week 35, 2025Nieuws Ayvens kiest Nxt Agency voor...Nieuws Marketingtransfers week 34, 2025Nieuws Marketingtransfers week 33, 2025
- BureausNieuws Delta zet gaming in voor lancering...Nieuws Sport en cultuur gewoon mogelijk...Nieuws Vitakruid lanceert nieuw...Nieuws Nieuwe merkcampagne Save the ChildrenNieuws Campagne roept jongeren op tot...Nieuws Campagne waarschuwt jongeren voor...
- ContentmarketingNieuws Grohe viert 50 jaar in Nederland met...Nieuws [GPCM2025] 'Maak van content een...Nieuws Gazelle opent fiets-pitstop tijdens...Nieuws Goede contentmarketing creëert...Weblog [column] Meteen op date!Nieuws EasyToys zet taboe rond seksuele...
- DesignNieuws Dutch Digital Design versterkt...Nieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...Nieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merk
- Food en RetailNieuws Stephanie van Eerd van The Magnum...Nieuws Unilever lanceert Koreaans...Nieuws Mars Wrigley lanceert Extra en Hubba...Nieuws Jägermeister laat activatie werken...Nieuws De Bijenkorf breidt retailmedia...Nieuws Picnic wil gezond eten nog simpeler...
- MediaWeblog [column] Amazon Prime Video...Weblog [column] Walibi's reclamecontroverse...Nieuws Wednesday's Mall of Misery trekt...Nieuws Margriet van der Linden leidt jury...Nieuws Podcasts nieuw wapen in...Nieuws Snapchat lanceert Europees...
- Online MarketingWeblog [column] Marketingfacts Focus #7Nieuws Hoe Kia de EV3 lanceerde met slimme...Nieuws Festivals digitaliseren: pinnen...Nieuws Thebe en Hello 24/7 lanceren app...Nieuws Zuckerberg deelt nieuwe visie op...Nieuws Rijksoverheid lanceert social-first...
- SponsoringNieuws Beko nieuwe confidence partner van...Nieuws KPN haakt in met 'Sail together'Nieuws Viaplay start Premier...Nieuws Vitesse brengt ode aan supporters in...Nieuws Tour of Holland na 21 jaar terug met...Nieuws PSV en Coca-Cola verlengen...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Hoe Kia de EV3 lanceerde met slimme... 06-08-2025
- Festivals digitaliseren: pinnen... 05-08-2025
- Zuckerberg deelt nieuwe visie op... 01-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers