[online start up] Recreatiesector lanceert boekingsplatform
- Online
- 5 mrt 2015 @ 00:01
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerce
- 5 mrt 2015 @ 00:01
- Nanny Kuilboer
Elkeplek.nl is het nieuwe boekingsplatform van de Nederlandse recreatiesector zelf. Consumenten kunnen nu op één site struinen door het aanbod van meer dan 100.000 recreatieverblijven in Nederland. Bijna alle Nederlandse campings, bungalows, vakantiehuizen, groepsaccommodaties, buitensportlocaties, zwembaden, sauna’s en dagattracties zijn aangesloten. Elke Plek is het boekingsplatform van de Nederlandse recreatiesector zelf. Daardoor kunnen recreatiebedrijven besparen op bemiddelingskosten van tussenpersonen buiten de branche. MarketingTribune stelde mede-oprichter Jeroen Wilhelm enkele vragen.
Elke Plek werkt samen met branchevereniging Recron. Recron vertegenwoordigt meer dan 85 procent van de sector. Nu wordt er nog samengewerkt met de Recron-leden, maar Elke Plek is toegankelijk voor elke recreatieondernemer in Nederland. Zodra de consument gaat boeken, komt deze rechtstreeks op de boekingspagina’s van de aanbieder terecht. De betaling vindt ook rechtstreeks plaats bij het recreatiebedrijf.
Stel u even voor…
Mijn naam is Jeroen Wilhelm (45 en links op de foto) en ik heb mijn ervaring opgedaan bij funda. Mijn mede-oprichter is Jan ten Hoor (56). Jan werkte voorheen voor Landal GreenParks en Recron.
Wat is de doelgroep van Elkeplek.nl?
We richten ons op meerdere doelgroepen, dus zowel particulieren als bedrijven (met name voor de groepsaccommodaties). Kortom, iedereen die individueel, met vrienden/familie of met een grote groep op zoek is naar dag- en verblijfsrecreatie in Nederland, met of zonder overnachting.
Wat doet u aan marketing?
De marketingmix is een mix van on- en offline middelen en bestaat uit zeven stappen:
1. Op het gebied van seo en sea bieden wij unieke content van 2.000 recreatiebedrijven.
2. Pr en free publicity, landelijk, regionaal en lokaal.
3. We brengen ons merk via recreatiebedrijven onder de aandacht. Wij noemen dat ‘retailmarketing’. Zie bijvoorbeeld onze vlaggencampagne op Facebook.
4. Onze social media-marketing was aanvankelijk gericht op de aanbodzijde, dus de recreatieondernemers, maar switcht nu naar de vraagzijde (consument).
5. Radio- en printadvertising.
6. We werken samen met diverse media aan projecten rondom het onderwerp ‘recreatie’. Denk aan ‘Kamperen met klassiek’, waarbij we een serie klassieke (kamer)concerten op recreatiebedrijven willen gaan organiseren. Kamperen is namelijk niet alleen bier en tenten, maar ook rust en cultuur. Met dit project willen we dat meer uitdragen.
Wat is het verdienmodel?
Primair de fee per boeking, want daar zit onze kracht omdat deze fee relatief laag is ten opzichte van commerciële spelers - die ligt namelijk tussen de 6 en 8 procent. Overigens gaat een deel van onze omzet naar de sector terug via Recron. Geen enkele andere commerciële partij heeft die speciale samenwerking en dat moet op lange termijn voor alle betrokken partijen een winst gaan opleveren.
Daarnaast heeft Recreatie Nederland www.recreatienederland.nl ook nog B2B-activiteiten, waarbij er samen met toeleveranciers proposities ontwikkeld worden voor de recreatieondernemer.
Ook met uw online start up in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- lancering
- Jeroen Wilhelm
- vakantie
- dagattractie
- Jan ten Hoor
- platform
- funda
- elkeplek.nl
- online start up
- boeken
- overnachting
- Landal
- hotel
- website
- Recron
- kamperen
- dagje uit
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

