Angry Bytes ingelijfd door Ex Machina Group

Angry Bytes ingelijfd door Ex Machina Group
  • Online
  • 19 mrt 2019 @ 18:00
  • 18966 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieDigitaalInteractie

Het Nederlandse digitale bureau Angry Bytes is onderdeel geworden van het Amsterdamse techbedrijf Ex Machina Group. De nieuwe eigenaar richt zich op het ontwikkelen van innovatieve, interactieve multiscreen-strategieën voor merken, media en retailers.

Het in Hilversum gevestigde bedrijf is officieel onderdeel geworden van de Ex Machina Group vanwege een aanzienlijke financiële investering. Deze zal worden gebruikt om het engineering team van Angry Bytes te laten groeien en om te investeren in nieuwe technologieën voor tv en interactieve online videoconcepten en -oplossingen.

Beide bedrijven zijn pioniers op het gebied van grootschalige interacties, waarbij Angry Bytes zich vooral richt op oplossingen voor contentbeheer en begeleidende apps voor tv en online video. De ABC Manager van het Hilversumse bedrijf is een beproefd media-CMS dat wordt gebruikt door verschillende grote tv-, radio- en online mediabedrijven. Tot op heden heeft Angry Bytes zich voornamelijk op de Nederlandse markt gericht.

Internationaal opschalen

Ex Machina Group zal Angry Bytes tevens helpen internationaal te schalen door de oplossingen van Angry Bytes voor klanten over de hele wereld te vermarkten en te servicen. Beide bedrijven hebben de afgelopen jaren aan verschillende projecten samengewerkt en vullen elkaar aan op het gebied van markten, kennis en producten. Het klantenbestand van Ex Machina Group betreft onder meer Red Bull, NBC, Twitch, RTL, EA, Sony Pictures Television, Talpa Media en WinView.

Ralf Verhoef, CEO Angry Bytes: 'Dankzij de investering van Ex Machina Group kunnen we nog beter inspelen op de marktbehoeften. Niet alleen nationaal, maar ook internationaal kijkend naar het netwerk, de expertise en het trackrecord van Ex Machina. We verwachten ook bestaande klanten zoals Talpa Network, Universal Music, ID&T, AvroTros, NTR, VPRO, NH Media en KINK beter te kunnen bedienen als het gaat om realtime, (live) interactieve websites en applicaties.'

Complementaire partners

Marc Veuger, CTO van Angry Bytes: 'Het afgelopen jaar hebben Ex Machina en Angry Bytes intensief samengewerkt op verschillende internationale projecten. Wat mij vooral is opgevallen is hoe complementair beide bedrijven zijn. Voor ons is een nauwe samenwerking met Ex Machina Group een logische volgende stap.'

Jeroen Elfferich, CEO van Ex Machina Group: 'We zijn erg blij Angry Bytes te mogen verwelkomen bij de Ex Machina Group. Naast projecten waar we al aan werken - zoals verschillende secondscreenprojecten voor een aantal grote internationale tv-kanalen - zien we synergievoordelen door samen te werken in de groeimarkt van interactieve apps, waaronder trivia en live streaming video. In 2019 ligt de focus van Ex Machina Group breder dan trivia. Met behulp van Angry Bytes kunnen we daardoor zeer interactieve, ultra-low latency en gamified app-oplossingen introduceren voor een groeiend aantal formaten, markten en klanten van over de hele wereld.'

 

Ex Machina Group werd in 2001 opgericht door Frank van Oirschot en Jeroen Elfferich. Tegenwoordig telt het ongeveer 60 werknemers verspreid over 3 vestigingen: Rotterdam, Montréal en het hoofdkantoor in Amsterdam.

Angry Bytes werd in 2000 opgericht door Ralf Verhoef en Marc Veuger. Tegenwoordig werken ongeveer 12 medewerkers in het centrum van Hilversum.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken