Traffic Today: 'Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden'

Traffic Today: 'Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden'
  • Online
  • 13 mei 2022 @ 09:26
  • 25467 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022 namens onlinemarketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking.

1 Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Wij zijn altijd bezig met vernieuwing binnen ons vakgebied en content hoort daarbij. We krijgen vaak vragen van klanten over content. Van 'wat is het?' tot 'welke strategie zou je adviseren voor doelgroep x?' of 'hoe maak je content meetbaar?'. Deze kennis en ervaring willen we graag delen met bedrijven en vakgenoten om zo bij te dragen aan (content)marketing als vakgebied.

2 Wat vinden jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
Verschillende perspectieven op marketing en de richting van het vakgebied is altijd fijn. Bovendien zijn de praktijkvoorbeelden een goede bron van kennis en ervaring zodat je niet voortdurend zelf het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.

3 Wat hopen jullie dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Handvatten om zelf aan de slag te gaan met een contentstrategie die bij hun doelgroep past, inclusief alle mogelijkheden om de strategie meetbaar te maken.

4 Wat kunnen jullie nog leren van andere marketeers?
Als contentmarketeers merken we dat we vooral op het gebied van performance en data nog veel kunnen leren. Binnen onze agency zitten gelukkig veel specialisten die ons op deze vlakken aanvullen.

5 En wat kunnen andere marketeers leren van jullie?
Als het op creativiteit, een ander perspectief of buiten de lijntjes denken aankomt, moet je bij ons zijn. Soms kunnen we als contentmarketeers net een andere invalshoek verzinnen waar je als datagedreven (online) marketeer nog niet aan had gedacht.

6 Zijn jullie wel eens eerder naar Nima Marketing Day geweest?
Nee, nog nooit! Maar we zijn wel nieuwsgierig!

Koen van Veen
‘Anderhalf jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van werken bij een corporate naar werken voor een marketingbureau en dat is een keuze geweest die me allerminst is tegengevallen. De wereld van content biedt namelijk enorme kansen, nieuwe uitdagingen en het werken voor verschillende klanten biedt elke dag weer iets nieuws. En hoe dit commercieel interessant te maken, is waar we bij Traffic Today nu al een aantal jaren stappen in maken en de vergaarde kennis delen we graag met de bezoekers van NMD.

Sara de Rouw
‘Ik werk nu ruim een jaar bij Traffic Today als contentmarketeer en verbaas nog me nog elke dag over de diversiteit van het vak. Unieke vraagstukken, uitdagingen die vragen om creatieve oplossingen en teamwork om trots op te zijn; het hoort allemaal bij onze baan binnen een groeiende agency. Ik ben ooit begonnen met schrijven toen ik tijdens m’n studie ontdekte dat hier mijn passie lag. Inmiddels heb ik deze passie gecombineerd met mijn interesse in online marketing en werk ik als contentmarketeer aan copy, strategieën en merkverhalen die onze klanten helpen groeien.

PRESENTATIE TIJDENS NIMA MARKETING DAY
Een resultaatgerichte contentstrategie - zo maak je content meetbaar

Hoewel content inmiddels een onmisbaar onderdeel is van elke marketingstrategie, blijft het lastig om het effect te meten. Door het See, Think, Do & Care-model toe te passen op de customer journey maak je content meetbaar. Met de presentatie nemen we je mee langs voorbeelden en handige tips om een contentstrategie neer te zetten die niet alleen aansluit op je doelgroep, maar ook nog eens meetbaar is.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken