ING is 'Best of Belgium' bij BSA-sponsorgala Brussel

ING is 'Best of Belgium' bij BSA-sponsorgala Brussel
  • Sponsoring
  • 7 feb 2017 @ 08:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementSponsoringAwards

De Belgian Sponsorship Awards zijn voor de derde keer uitgereikt. Er werden winnaars bekendgemaakt uit zestien genomineerden in vijf verschillende categorieën. ING was een van die vijf winnaars en werd bovendien tot de 'Best of Belgium'-laureaat uitgeroepen.

In de categorie Best Sponsorship Activation kwam ING als winnaar uit de bus met ING Players Escort. De partner van de Rode Duivels gaf kinderen met een handicap of beperking, die een goed doel vertegenwoordigden, de kans om het veld op komen met een sterspeler van het Belgische elftal. Bovendien kreeg ING voor dit project ook de Best of Belgium Award mee naar huis, die goed is voor een nominatie voor de ‘Best of Europe’-Award, die uitgereikt wordt tijdens de ESA Excellence Awards op 9 februari 2017 in Londen, een organisatie door de European Sponsorship Association.

Sport, Digitaal en Maatschappij

BNP Paribas Fortis mocht de award in ontvangst nemen in de categorie Best Sport Sponsorship voor het Tennis Affinity Program, het sponsoringproject waarmee BNP Paribas Fortis maar liefst 500 Belgische tennisclubs onder meer voorziet van nieuw materiaal en nieuwe uitrusting.

De Online Campaign for Belgian Paralympic Committee van AG Insurance was de laureaat in de nieuwe categorie Best Use of Digital, een mooie beloning voor het project rond wielrenner en Belgisch paralympiër Diederick Schelfhout.

De prijs voor Best Societal Sponsorship ging naar Eneco en de Eneco Clean Beach Cup, een initiatief ondersteund door Eneco waarmee ons land deelneemt aan de opruimactie die Surfrider Foundation Europe organiseert in de strijd tegen het plastieken afval dat de zee teistert.

Employee Engagement

Delta Lloyd Life werd voor het Energy@DeltaLloyd project beloond met de award voor Best Employee Engagement. Met dit online platform wil de pensioenexpert zich in samenwerking met Energy Lab inzetten voor een gezondere levensstijl en een betere work-life balance met het oog op fittere en gezondere medewerkers.

De prijsuitreiking vond plaats in het prachtige Hotel Le Plaza te Brussel. De avond werd gepresenteerd door Dominique Monami. Ook voor deze editie werd de jury voorgezeten door William Fenton, lid van de Raad van Bestuur van de European Sponsorship Association. 'Professionele sponsoring blijft een vaste waarde in het Belgische marketinglandschap. We hopen dan ook dat het initiatief rond de Belgian Sponsorship Awards kan blijven groeien, zodat we de kwaliteit die leeft in de Belgische sponsoringindustrie, een platform kunnen blijven bieden om nog beter bekend te raken bij het bredere publiek.'

De jury werd vervolledigd door Jerome Bouchat, Managing Director België en Frankrijk van Nielsen; Sophie Detremmerie, Managing Director van het Festival van Vlaanderen; Jos Verschueren, Programme Director Sports Management aan de VUB; Piet Moons, oprichter van KAPITO HR en gewezen Marketing Director bij het BOIC en Jan De Grave, Communications Director bij The Brewers of Europe.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken