Slimme medaille NN laat lopers race opnieuw beleven

Slimme medaille NN laat lopers race opnieuw beleven
  • Sponsoring
  • 14 nov 2018 @ 12:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InteractieSportmarketingInnovatieWearables

Sportmarketingbureau TDE lanceert samen met Nationale-Nederlanden als eerste ter wereld een 'slimme' medaille. Deze Smart Medal toont met foto’s en stats het persoonlijke verhaal van de deelnemer aan een hardloop-event. De Zevenheuvelenloop heeft 18 november de primeur.

De Smart Medal is een echte medaille, voorzien van een NFC-chip. Deelnemers aan een hardloopevenement scannen de chip op de medaille met de gratis Smart Medal app, beschikbaar voor iOS en Android, op hun smartphone. De loper kan vervolgens door zijn persoonlijke verhaal gaan, met daarin een fraaie terugblik op het hardloopevenement en de geleverde prestatie.

Na de NN Zevenheuvelenloop is de NN Egmond Halve Marathon het volgende hardloopevenement waar de deelnemers de Smart Medal in ontvangst kunnen nemen.

Running Stories

Lennart Boven, managing partner van digitaal sportmarketingbureau TDE: ’We brengen mensen graag dichterbij hun favoriete sport en benutten daar de nieuwste technologie voor. Lopers hoeven hun medaille slechts tegen hun telefoon aan te houden om hun prestatie opnieuw te beleven. De NN Running Stories die bij de NN Zevenheuvelenloop worden gegenereerd bevatten nu al data uit tientallen bronnen. We gaan de Running Stories - die straks voor alle sponsors en eventorganisaties beschikbaar zijn - in de toekomst voortdurend verrijken, bijvoorbeeld met audio.'

Medailles die lopers aan hun deelname bewaren, belanden vaak ergens in een kast of la. 'Daar brengen we met de Smart Medal verandering in', aldus Boven. Lopers kunnen een Running Story zelf ook personaliseren en eenvoudig via social media delen.

Digitale herinnering

De lancering van de Smart Medal past in een wereldwijde ontwikkeling waarin voorheen offline apparaten verbonden worden met het web. Ruud Dankers, binnen TDE verantwoordelijk voor innovatie: 'De medaille behoort vanaf nu ook tot de Internet of Things, een lang gekoesterde wens van ons bureau. Met de app hebben we een ecosysteem ontwikkeld om alle medailles te bewaren en op ieder moment terug te kunnen kijken op je prestatie.'

Remco Barbier, Head of Branding bij NN Group: ‘Met de Smart Medal geven we lopers een persoonlijke, digitale herinnering aan de prachtige prestatie die ze hebben geleverd. Wij zijn er trots op dat we de Smart Medal introduceren in de hardloopsport. Alles verandert in de sportwereld, maar de medaille is altijd hetzelfde gebleven en daar brengen we nu verandering in. Het ontvangen van een medaille na de finish is voor veel hardlopers een belangrijke herinnering aan de geleverde prestatie. Dit moment wordt nu nog specialer met de introductie van de Smart Medal.’



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken