Nederlandse Loterij langer partner van TeamNL

Nederlandse Loterij langer partner van TeamNL
  • Sponsoring
  • 23 mei 2019 @ 14:52
  • 13486 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsorshipPartnership

De Nederlandse Loterij heeft het contract met TeamNL tot en met 2020 verlengd. Daarmee verbindt het loterijbedrijf zich met de 850 beste topsporters die uitkomen voor Nederland en 28 sportbonden die marketingpartner zijn van TeamNL.

Arno de Jong, marketingdirecteur van Nederlandse Loterij over het partnership: 'Als Nederlandse Loterij zijn wij er voor de maatschappij. Wij staan voor een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Sport en TeamNL hebben daar een grote rol in. Met dit partnership versterken wij onze verbinding met sport en de maatschappij.'

Shirtsponsor bij handbalteams

Nieuw is dat Nederlandse Loterij op het shirt komt van de handbaldames en -heren. De Nederlandse Loterij is in die hoedanigheid al zichtbaar bij TeamNL wielrennen, atletiek en zwemmen. Maar de betrokkenheid van de Nederlandse Loterij gaat verder. Bij deze vier sporten zet zij ook activaties op om de sporten te versterken.

Sjors Röttger, directeur Nederlands Handbalverbond: 'Het zegt wel wat over de kracht van tophandbal dat Nederlandse Loterij shirtsponsor wordt van onze nationale teams dames en heren. Wij vinden het een groot compliment.” Om het nieuwe partnership te vieren maken alle handbalclubs kans op een VIP-fanbeleving naar de damesinterland Nederland-Rusland op 1 juni aanstaande. “Wij willen daar de handbalclub met de beste TeamNL-supporters hebben om onze dames aan te moedigen.'

Samen sport sterker maken

De banden tussen Nederlandse Loterij en NOC*NSF zijn hecht. Jaarlijkse gaat er vanuit de Nederlandse Loterij meer dan 40 miljoen euro naar de sport. 'Die bijdrage legt het fundament onder de sport in Nederland', aldus Gerard Dielessen, directeur NOC*NSF. 'Wij prijzen ons gelukkig dat Nederlandse Loterij daarbij ook nog eens partner is van TeamNL en de Nederlandse sport. Samen maken wij de sport sterker. Zowel in de breedte bij onze leden als in de top bij onze sporters van TeamNL.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken