Frans Hals, geknipt en geschoren
- Sponsoring
- 3 mei 2024 @ 16:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mei 2024 @ 16:02
- Sjaak Hoogkamer
Philips is een grote sponsor van het Rijksmuseum in Amsterdam en heeft zelfs een ‘eigen’ vleugel. De huidige Frans Hals expositie in het Rijks bleek een dankbaar onderwerp voor een heuse OneBlade activatie met talloze bekende influencers.
Frans Hals was in de 17de eeuw dé schilder bij wie je moest zijn voor een goed portret. Met zijn vernieuwende schilderstijl bracht Frans Hals de geportretteerden tot leven. Hals schilderde talloze besnorde en bebaarde mannen, hier en daar een tikkeltje extravagant of arrogant, maar levensecht.
In de tentoonstelling zijn meer dan 60 snorren en baarden te zien.
Qmusic dj Bram Krikke (op foto hierboven links), zelf voorzien van een best wel markante snor, was gevraagd om een eigenzinnige audiotour in te spreken bij enkele van de werken van Hals. Krikke doet dat met verve, en laat uiteraard niet na af en toe een reclameslogan te laten horen voor OneBlade. De vraag is wat Frans Hals van deze commerciële fratsen zou hebben gevonden…
De audiotour is vanaf vandaag voor het grote publiek te beluisteren via Spotify. De door Bram ingesproken audiotour heeft – aldus het perscommuniqué – ‘als doel kunst en specifiek de Frans Hals-tentoonstelling op een toegankelijke manier aantrekkelijk te maken voor een breed publiek.’
En dat begrijpen we op zich wel, want Gen Z komt natuurlijk niet zomaar naar een ‘saai en stoffig’ museum of een expo met inhoud. Daar heb je al snel een dj en olijke influencers voor nodig die tot ergernis van de zaalwachten al snel de boel op stelten zetten.
De AI-werken die de Philips OneBlade ambassadeur Bram Krikke onthulde aan het einde van de activatietour op 2 mei zijn geïnspireerd op de schilderijen van Frans Hals en waren voor één avond te zien in het Rijksmuseum. Ze tonen de moderne en jeugdige beïnvloeders met authentieke gezichtsbeharing, zelfs de vrouwelijke varianten. Frans Hals zal het digitale avontuur met een grote glimlach hebben aanschouwd, want dat was tenslotte zijn handelsmerk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ABN Amro verlengt sponsoring... 10-02-2025
- A.S.R. hoofdsponsor Avond4daagse... 06-02-2025
- Wehkamp en Jantje Beton verlengen... 24-01-2025
- Hema en War Child halen bijna een... 23-01-2025
- Nationale Opera & Ballet en Houthoff... 17-01-2025
- Kunsthal Rotterdam en... 17-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day