NOSUCH Group verovert Nederland vanuit Rotterdam

NOSUCH Group verovert Nederland vanuit Rotterdam
  • Algemeen
  • 24 sep 2019 @ 09:29
  • 2719 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 24 sep 2019 @ 09:29
  • 2719 x gelezen
  • Sales

Creative agency NOSUCH maakt de grootste stap in de geschiedenis van het bedrijf. Het bureau heeft een strategisch belang genomen in B.made en kondigt daarmee ook de oprichting van de NOSUCH Group aan. Oprichter Teus Baars: “We gaan klanten de ultieme marketingservice bieden en uitgroeien tot een top 10 speler in Nederland.”

Sinds korte tijd hebben creative agency NOSUCH en digitaal bureau B.made een innige band met elkaar. NOSUCH heeft namelijk een strategisch belang verworven in B.made, wat de eerste stap is in de ambitieuze plannen van de Rotterdamse agency. De samenwerking tussen beide bureaus markeert tevens het begin van de NOSUCH Group, een Rotterdams bureaunetwerk met best in class partijen op alle verschillende disciplines die relevant zijn voor de moderne CMO.

De samenwerking tussen NOSUCH en B.made begon vorig jaar april, toen Teus Baars, Robin Slakhorst en Richard Schot elkaar tegenkwamen in Rotterdam. Baars gaf leiding aan NOSUCH, Slakhorst en Schot aan B.made. Ze raakten aan de praat en kwamen erachter dat ze beiden groeiambities hadden én dat beide bedrijven elkaar perfect aanvullen, zegt Baars.

'Onze werkwijze is heel hands-on en dat is wat onze klanten ook graag zien'

‘NOSUCH heeft veel expertise op het gebied van design en marketingcommunicatie, maar op het gebied van social, online, digital data en analytics ontbrak de diepgaande kennis. Als bureau willen we een geheel geïntegreerd traject kunnen aanbieden, dat is een sterke behoefte die we steeds meer zien in de markt. Mijn visie was om vanuit strategie, branding en content creatie een stap te zetten naar data en analytics en toen kwam ik Robin en Richard tegen. B.made is juist gespecialiseerd in het online en marketing technologie gedeelte, dus de optelsom was al snel gemaakt. We waren met meer partijen in gesprek, maar B.made had de grootste aanvulling op ons portfolio.’

Mix van expertises

De NOSUCH Group is door de toevoeging van B.made in één klap de grootste onafhankelijke MARCOM agency van Rotterdam. Naast NOSUCH Agency en B.made bestaat het uit NOSUCH On-Site en NS+R. NOSUCH On-Site specialiseert zich in het leveren van professionals die vanuit hun expertise klanten ondersteunen op locatie. NS+R levert ‘Smart Creative Production’. Dit staat voor het realiseren van creatieve content met een groot volume en hoge kwaliteit binnen de corporate guidelines en processen.

Baars: ‘Waar we ons met onze agency richten op het ontwikkelen van nieuwe merken en campagnes waarin niets te gek is, richt NS+R zich juist op de fase erna. Zij zorgen ervoor dat de concepten en brand guidelines consequent worden doorgevoerd in alle middelen van een organisatie. Wij doen dit dan ook door volledig te integreren in de processen van onze klanten zodat we echt onderdeel van hun marketingorganisatie worden.’ NS+R bedient op deze wijze een corporate als Shell zelfs op wereldwijd niveau. De groep heeft in totaal meer dan 100 medewerkers, waarbij de doelstelling is om binnen 3 tot 5 jaar uit te groeien tot een toptienspeler in Nederland. ‘Onze klanten zijn ambitieus en vragen om verschillende expertises’, legt Baars uit. ‘Tegenwoordig heeft een marketingcampagne veel verschillende aspecten, dus je kunt het je niet veroorloven om je als organisatie te beperken. We zoeken daarom naar een mix van expertises maar wel op het hoogste niveau. De bureaus waar Baars naar op zoek is, moeten een bewezen expertise hebben die aansluit op de strategische productkaart zoals NOSUCH Group die heeft ontwikkeld, een minimale omvang van 20 medewerkers hebben en zich bevinden in de regio Rijnmond-Rotterdam. ‘Die Rotterdamse mentaliteit is belangrijk voor ons. Onze werkwijze is heel hands-on en vereist een - op samenwerking gebaseerde - open houding. Dat is wat onze klanten ook graag zien.’

Goede match

B.made is onderdeel geworden van de NOSUCH Group, wel vindt Baars het belangrijk dat de cultuur en identiteit van B.made behouden blijft, wat ook geldt voor de andere bureaus die zich gaan aansluiten bij de NOSUCH Group. ‘Dat is ook de reden waarom we hebben gekozen voor een strategisch belang, en niet voor een overname. We willen de cultuur juist niet veranderen, maar omdat B.made onze kernwaarden deelt, passen ze goed in de groep. Uiteraard gaan we de integratie met elkaar opzoeken en kijken we waar we synergievoordelen kunnen behalen. Er werken al mensen van NOSUCH bij B.made, en andersom. ‘Hoe intensiever de samenwerking wordt, hoe beter.’ Dat er een goede match is tussen de beide bureaus blijkt wel uit het feit dat ze voor het Nutreco Sustainability Report, waar ze schouder aan schouder aan hebben gewerkt, genomineerd zijn voor een digital award in Berlijn. ‘Dat zegt wel iets over het product dat we samen hebben opgeleverd’, zegt een trotse Baars. ‘In de toekomst hopen we veel meer projecten samen te doen.’

Slagkracht en synergie

Het is de visie van de NOSUCH Group om met een geïntegreerde aanpak klanten en organisaties 365 dagen per jaar relevant te maken en houden binnen hun doelgroep. Dat gebeurt op een manier waarbij branding, content, data, technologie en media optimaal worden gecombineerd. ‘Marketing is steeds meer gericht op het doorlopend relevant houden van een merk’, zegt Baars. ‘Daarom willen we alle verschillende disciplines kunnen aanbieden en zijn we op zoek naar andere bureaus. We bevinden ons in een tijd waarin samenwerking essentieel is. De NOSUCH Group biedt een mooi platform. Partners kunnen hun identiteit behouden, maar gaan wel optimaal profiteren van de gezamenlijke slagkracht en synergie. Wanneer ze zouden worden overgenomen door een grote globale speler, voelen veel ondernemers, maar ook zeker de medewerkers zich niet thuis in zo’n corporate omgeving en verlaten de echte talenten al snel het bedrijf. Wij voorkomen dat door bureaus hun eigen cultuur te laten behouden.’ Baars geeft tot slot aan met welke klanten hij het liefst samenwerkt. ‘Ik word heel enthousiast van ondernemers en ondernemende medewerkers die hart voor hun zaak hebben en resultaatgericht zijn. Het is echt inspirerend om met dat soort mensen doelen te hebben en alles te doen om die doelen te halen. Onze klanten, waarmee we hele goede banden onderhouden, hebben deze zelfde insteek.’

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met NOSUCH.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken