Gouden Zaag 2015 vanavond uitgereikt - hier de nominaties

Gouden Zaag 2015 vanavond uitgereikt - hier de nominaties
  • Algemeen
  • 8 jul 2015 @ 14:00
  • 45608 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardCreatie

Hun Gouden Zaag hangt nog fier in de prijzenkast tussen Leeuwen en Lampen, maar de winnaars ervan zijn intussen bij Bureau van het Jaar Achtung! weggekocht door bureau Droga5 New York. Iets dat vaker gebeurt: de 'hardst zagenden aan de stoelpoten van de gevestigde orde' komen verder. Dit tekent het succes van de nu ruim tien jaar uitgereikte 'Gouden Zaag', de prijs door MarketingTribune, Lode Schaeffer en de Jonge Honden. Deze laatste club verzorgt als altijd de nominaties. Talentscouts, bureaudirecteuren en nieuwsgierige marketeers opgelet! De Zaag van 2015 wordt vanavond uitgereikt in een uitverkocht Eye tijdens #TOTGA. Welke zes creatieve teams maken kans op de Zaag van 2015?

Voor de persoonlijke selectie van het hoogtepunt uit hun portfolio met beeld en toelichting van de teams, zie de MarketingTribune-printeditie die 16 juni uitkwam.  Hier in willekeurige volgorde de zes genomineerde teams:

1. GENOMINEERD TEAM >> RENS & BJORN
Opdrachtgever: JongeHonden/Earshot
Bureau: FHV BBDO
Creatie: Rens Quirijnen en Bjorn van den Hout
Creative directors: Emilio de Haan en Rogier de Bruin (oude Zaagwinnaars, red.)
Media: Free media, PR en social
Doelstelling: Het nieuwe audioproductiebedrijf Earshot bekend maken in de reclamewereld.

LINK DIGITAAL PORTFOLIO: www.wijzijnduizend.nl

2. GENOMINEERD TEAM >> KOEN & BAS
Klant: Gebroeders Janssen
Creatie: Koen Janssen en Bas Janssen (Gebroeders Janssen)

LINK DIGITAAL PORTFOLIO: www.gebroedersjanssen.nl

3. GENOMINEERD TEAM >> MITCHELL & JASPER
Klant: FIFA
Team: Jasper Vierboom & Mitchell Diercks (beide geen voetbalfans)
Voor: Voetbalspelers.
Doel: Een aangename voetbalervaring.

LINKS DIGITAAL PORTFOLIO: www.mitchelldiercks.nl en www.jaspervierboom.nl

4. GENOMINEERD TEAM >> LEO & NICK
Klant: Spraywatch (stichting tegen kanker, België)
Bureau: Dallas Antwerp
Creatie: Leo van Oss en Nick Maas

LINK DIGITAAL PORTFOLIO: www.leoennick.com


5. GENOMINEERD TEAM >> MATS & RUBEN
Opdrachtgever: Eric Roos, Joan van Haaften, Stefanie van Vliet en Jolanda van der Velde (Parkinson Vereniging)
Bureau: Publicis, Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Creatie: Ruben van Dijk en Mats Wilke

LINK DIGITAAL PORTFOLIO: www.cargocollective.com/matsruben

6. GENOMINEERD TEAM >> STEFAN & WILLEM
Klant: Haiti Tourism
School: Willem de Kooning Academie
Creatie: Stefan Apswoude en Willem Droog

LINK DIGITAAL PORTFOLIO: www.stefanandwillem.com

Hoe nu verder?
Het bestuur van de Jonge Honden onder voorzitterschap van Ramin Bahari heeft bovenstaande longlist geselecteerd uit haar ledenbestand van circa 1500 Jonge Honden.  'Wie zijn de hardst zagende creatieven aan de stoelpoten van de gevestigde orde' , is als elk jaar het enige criterium. Hierna kwam de hoofdjury bij elkaar, bestaande uit de leden Lode Schaeffer (oprichter bureau Indie en voorzitter ADCN) en Peter van Woensel Kooy (sr. redacteur MarketingTribune), de mannen die de Zaag ooit in het leven riepen op het dak van Jimmyz te Cannes. Hieruit volgt een shortlist, waarvan indien nodig nog teams uitgenodigd worden te presenteren. Op 8 juli zal tijdens het TOTGA-event i.s.m. Orange Lions en ADCN rond 21u in filmmuseum Eye Amsterdam de uiteindelijke winnaar bekend worden en zal degene een fonkelnieuwe, gevaarlijk scherpe vergulde Zaag 2015 in handen krijgen.

Info over Jonge Honden, klik hier
;
Info over de Gouden Zaag 2014 staat hier;
En hier meer over de Gouden Zaag 2013.

(beeld: Jonge Honden)

EERDERE WINNAARS GOUDEN ZAAG:
Pascal Rotteveel & Niels Straatsma, Gijs Sluijters & Joris Tol, Thijs Bierstekers & Karian Weijers, Stella Geurtsen & Kris Spapé, Yona Hummels & Stef Jongenelen, Habbekrats (Victor Ponten & Jim Aasgier), Thomas Overweg, Elwin Bes & Emilio de Haan, Pol Hoenderboom & Bart Mol, Bryan Wolff & Daniël Sumarna (2013) en Sharif Abdel Mawla & Michael Middelkoop (2014).





Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken