[thuiswerkplek] Henk Rijks, strateeg Brandbase en auteur Corona Handboek
- Algemeen
- 20 apr 2020 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCreatieStorytelling
- 20 apr 2020 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
Een groot deel van Nederland is thuis aan het werk en dat maakt de redactie nieuwsgierig. Niks leuker dan een kijkje in de keuken. Nu merkstrateeg Henk Rijks, die net het 'Handboek voor de burger in tijden van corona' uitbracht.
Henk Rijks werkt als freelance strateeg voor verschillende bureaus en klanten zoals Brandbase en Omnicom Public Relations Group. Daarnaast is hij schrijver, zoals van het superactuele 'Handboek Voor De Burger In Tijden Van Corona' dat net verscheen. Ook hij werkt nu verplicht elke dag thuis, maar heel erg is dat niet.
Zwervend bestaan
'Zoals zoveel freelancers ben ik gewend aan een zwervend bestaan langs tijdelijke werkplekken bij opdrachtgevers, maar ik werk ook regelmatig vanuit huis. Dus ik hoef me niet heel erg aan te passen. Wat wel wennen is, is dat de huisgenoten nu ook thuiswerken of -studeren, dus dat zorgt voor wat extra reuring. Zowel in positieve als in negatieve zin, maar we redden het vooralsnog prima. Wat ik mis is natuurlijk het directe contact met klanten', reageert Rijks, 'En wat ik zeker nog ga missen is een sloot omzet, maar dat zien we dan wel.'
OV verkeer
Ook het woon-werkverkeer mist hij nu al. 'Ergens heen gaan vind ik ook altijd prettig. Meestal reis ik per OV, en nu merk ik dat ik dat ik zelfs dat mis. Niks zo treurig als een lege bus. Of relaties hier tegen bestand zijn moeten we nog maar afwachten. We staan nog maar aan het begin van iets waarvan de afloop nog niet zeker is, en ik vind het lastig om de impact nu in te schatten. Zolang je elkaar de tent nog niet uitvecht en vooral elkaar de ruimte gunt, ook in letterlijke zin, dan valt het allemaal best te doen.'
Nieuws- en Twitterstop
'Of ik nog rare dingen doe? Ik speel elke dag minstens een keer het nummer My Sharona van The Knack (hoor onder, red.). Aan het eind van deze periode moet ik van mezelf die weergaloze gitaarsolo van dat nummer feilloos kunnen spelen. Verder houd ik me aan alle adviezen die we in ons boek hebben gegeven, dus ook voor wat betreft tijdsindeling: zoveel mogelijk je normale routine volgen. Dus gewoon opstaan, niet in je vieze joggingbroek achter de laptop kruipen, af en toe wat tijd voor jezelf inruimen en vooral regelmatig een nieuws- en Twitterstop inruimen. Scheelt je handenvol tijd en is ook goed voor de mentale weerbaarheid.'
(PvWK)
Toevalstreffer maar superrelevant plotsklaps: het 'Handboek voor de burger in tijden van corona'
Auteurs Henk Rijks en Roeland Stekelenburg
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Handboek voor de burger
- kijkje in de keuken
- thuiswerk
- merkstrateeg
- corona
- bureau
- Nederland
- marketing
- boek
- My Shorona
- thuis
- nieuwsgierig
- Roeland Stekelenburg
- tijden
- Henk Rijks
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Retailhospitality als strategisch wapen
- Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers