Cultuurclub De Kring zet deur op een kier voor potentiële leden
- Algemeen
- 5 dec 2023 @ 15:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2023 @ 15:03
- Michiel van Zaane
In een poging het ledenbestand te vergroten en te verjongen start de tot nu toe exclusieve cultuurclub De Kring in Amsterdam een scherpe, met zelfspot doorweven wervingscampagne.
101 jaar geleden opgericht als Kunstenaarssociëteit is De Kring tegenwoordig dé cultuurclub van Amsterdam. Vanwege het besloten karakter een club met een vrij hoge drempel. Voor het eerst in de geschiedenis zet De Kring tijdelijk de deur op een kier om cultuurliefhebbers uit te nodigen eens te komen kijken. Met ambassadeurs, video’s op social media, posters verspreid door de stad en een openbare programmering hoopt De Kring de drempel wat te verlagen. Het voornaamste doel is het ledental, stagnerend op 1400, niet alleen te verhogen, maar ook te verjongen en verbreden.
Verzamelplaats voor Kunstgespuis en Aanverwant Addergebroed
Zo omschreef Jan Cremer, ooit zelf afgewezen door de ballotagecommissie, De Kring ooit. Het illustreert het illustere maar ook wat elitaire imago van De Kring. Inmiddels zijn naast kunstenaars ook vele andere typen cultuurmakers en -dragers welkom en lid. Onder hen ook de recent tot erelid benoemde saxofonist Benjamin Herman, en kersverse ambassadeursleden Gershwin Bonevacia, Maurits Chabot, Lieuwe van Gogh, Martin Koolhoven, Florian Myjer en Connie Palmen. Zij zullen de komende jaren avonden verzorgen waar al hun culturele relaties welkom zijn.
Campagne
Om te bevorderen dat potentiële leden de openstaande kier ook weten te vinden, zet De Kring voor het eerst in zijn geschiedenis een wervende campagne in. Deze werd ontwikkeld door De Kring en enkele van de vele creatieve leden zoals Kees Sonke, Jim Driesen en Jasper Plender. In de campagne worden potentiële nieuwe leden aangesproken met uitgesproken, scherpe teksten waarin humor en zelfspot een belangrijke rol spelen. Het besloten en elitaire karakter van De Kring wordt op luchtige manier gehekeld zonder er afstand van te nemen. De campagne bestaat uit een serie posters en een serie korte video’s die online zullen worden gedeeld. De video’s geven een indruk van wat je op De Kring, in de sociëteit, het restaurant of aan programmering van bekende en onbekende leden kunt verwachten. De gedeeltelijke publieke openstelling geldt alleen dit jaar.
Voorzitter Joost Nijsen: ‘Ons 100-jarig bestaan hebben we vooral met elkaar gevierd, komend jaar nodigen we bij wijze van spreken de hele stad uit om ook te proeven van De Kring. We kijken na dit jaar hoe dat bevallen is.’
Ook zoekt De Kring actief samenwerking op met culturele partners in de stad. Zo zijn net alle 500 leden van de Dutch Directors Guild aangesloten, evenals alle leden van de spraakmakende jonge Theatergroep De Warme Winkel.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing