Kentico versterkt managementteam met Nederlander

Kentico versterkt managementteam met Nederlander
  • B2b
  • 9 mrt 2016 @ 13:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkSalesPersonalia

Kentico, leverancier van de gelijknamige totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing, heeft Bart Omlo aangesteld als de nieuwe salesdirecteur voor EMEA (Europe Middle East & Africa) en Latijns Amerika. De promotie is een gevolg van het succes in de Benelux-regio, waar de Nederlander in minder dan een jaar tijd een flinke groei realiseerde.

Bart Omlo is al zo’n 15 jaar op het snijvlak van techniek en marketing actief. Voordat hij bij Kentico aan de slag ging was hij onder andere CEO bij HintTech, implementatiepartner voor geïntegreerde marketingoplossingen. Omlo werkt sinds april 2015 voor de Benelux-tak van Kentico en heeft in korte tijd de nodige successen geboekt. Zo werd het aantal partners in de Benelux uitgebreid (onder meer met Uselab, Dotcontrol, Avanade, Modern Media en Emakina) en ook het aantal nieuwe klanten is fors toegenomen met aansprekende klanten zoals het ROCvA, Vilans en het Radboud UMC.

Business development
Als salesdirecteur voor EMEA en Latijns Amerika gaat Omlo toezien op de directe en indirecte verkoop, het accountmanagement, de strategie en de business development in de diverse landen. Hij stuurt daarbij een salesteam aan met medewerkers in de UK, Tsjechië en Nederland. Tevens blijft hij ook het directe aanspreekpunt voor de Benelux en Nordics. ‘Bart heeft al geweldig werk verricht op het gebied van business development in de Benelux-regio. In zijn nieuwe rol kan hij de Kentico organisatie nog beter van nut zijn en helpen de ambitieuze groeidoelstellingen van Kentico te realiseren’, aldus VP Global Sales Richard Brulik, de nieuwe leidinggevende van Omlo.

Digitale transformatie
Volgens Omlo liggen er in de EMEA-regio grote kansen voor Kentico. Twee nieuwe accountmanagers zijn reeds aan het EMEA-salesteam toegevoegd om die kansen te benutten. ‘Organisaties bevinden zich momenteel in een transformatieproces, waarbij ze zich in toenemende mate richten op online contact en digitale dienstverlening. Kentico is als totaaloplossing voor online marketing, e-commerce en CMS uitstekend gepositioneerd om bedrijven in dat proces bij te staan’, zegt Omlo. ‘We hebben een goed product, een groot partnernetwerk en een groeiend aantal tevreden klanten die onze oplossingen effectief benutten. Ik kijk ernaar uit om meer organisaties te laten zien hoe ze succesvol kunnen zijn met Kentico’,  aldus Bart Omlo.

Kentico Nederland
Kentico Software heeft naast het hoofdkwartier in Tsjechië, kantoren in Amerika, Engeland, Australië en de Benelux. Kentico beschikt momenteel over zo‘n 1000 partners, waarvan ongeveer 40 in de Benelux. Wereldwijd draaien meer dan 25.000 websites in 100 landen op Kentico. Nederlandse klanten zijn onder andere de Provincie Flevoland, SOS Kinderdorpen, Zeeman, BOVAG, Trans Link Systems, UMC Utrecht en NCOI. Lees hier een eerder interview met Bart Omlo 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken