De marketingtransfers van week 8, 2024
- B2b
- 23 feb 2024 @ 11:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Personalia
- 23 feb 2024 @ 11:30
- Michiel van Zaane
Zoals elke week zijn verschillende marketeers, PR-personen en andere creatievelingen weer een nieuwe uitdaging aangegaan en hebben een transfer naar hun volgende levenslange werkgever of functie gemaakt. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
Springbok geeft het goede voorbeeld deze week. Het bureau spaarde alle transfers op en bracht een kort en bondig persbericht uit met maar liefst 34 personele verschuivingen in de afgelopen maanden. Om digitale inkt te besparen werden die 34 namen niet genoemd. Het gaat om copywriters, crm marketeers, UI designers, data-, sea- en seo specialisten. Zij zullen zowel vanuit het kantoor in Den Bosch als vanuit Amsterdam werken. Voor wie goed telt: niet alle nieuwe rekruten staan op de foto, meldde Springbok zelf.
De 34, nou ja, 30 nieuwe Springbok-medewerkers.
GroupM Nederland heeft Ruud Verheijen aangesteld als CEO van haar haar bureau Wavemaker. Ze zijn er zo verheugd over dat Verheijen meteen mocht beginnen. Verheijen heeft er zelf ook zin in én is trots. En enthousiast. ‘Ik ben enorm trots en enthousiast om verder te bouwen aan het succes van Wavemaker en GroupM in Nederland, in de rol van CEO, in zo'n spannende tijd voor de industrie. Ik heb echt een passie voor Wavemaker, en kijk uit om aan een cultuur te werken waarin we samen met GroupM een omgeving neerzetten waarin onze talenten gedijen en we onze klanten helpen groeien door middel van media, content, data & technologie.’ Waarvan acte.
Ruud Verheijen.
Activatiebureau DCVF laat merken groeien volgens met persbericht, maar ook zichzelf. Het bureau heeft vier nieuwe teamleden ingelijfd:
Claire de Graaff maakt de overstap van Kumpany om als projectmanager het accountteam te versterken.
Emory Hoffman keert na tien jaar terug bij DCVF als senior creative art. Na zijn eerdere periode bij DCVF deed hij bij L’eau (tegenwoordig Otherwise), Noise én als freelancer ervaring op.
Pieter Perry gaat aan de slag als senior creative copy. Hij heeft eerder gewerkt bij bureaus als True Ideas, Cheil en N=5.
Charlotte Broeken rondde haar studie communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam af en zet haar eerste stappen in de creatieve industrie als projectmanager bij het Travel Retail team.
De nieuwe teamleden van DCVF.
Nooit eerder waren er bij Vinex (de Verenigde Internetexploitanten, geen wijk met doorzonwoningen) zoveel wisselingen van de wacht. Carla der Kinderen (RTL/ Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Het bestuur bestaat per 1 februari uit de volgende leden:
- Carla der Kinderen: Voorzitter (Ad Alliance/RTL)
- Barbara Hazenberg: Penningmeester (DPG Media)
- Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst)
- Charelle Akihary (NPO)
- Erik Grimm, Secretaris
Carla van der Kinderen (links) en Joris van Lierop.
Bij Blyde zijn er twee nieuwe gezichten (met hopelijk de rest erbij) aangenomen: Sijtie Rensen (27) en Florien Brouwer (28). Ze zijn aangehaakt als Impact Adviseurs. Brouwers heeft een master Marketing gehaald en daarna twee jaar werkervaring opgedaan als Marketing Consultant. Rensen heeft een achtergrond in antropologie en duurzame ontwikkeling. Voor haar rol bij Blyde doorliep ze een management traineeship bij Ormit Talent, waar ze onder andere ervaring opdeed bij Waterschap Hollandse Delta en Eneco. En het zal u niet verbazen: zowel de nieuwe gezichten als Blyde zijn trots en gaan zoveel mogelijk impact maken.
Florien Brouwer (links) en Sijtje Rensen.
Bureau Granny (what’s in a name?), met vestigingen in Amsterdam, Berlijn en Los Angeles, heeft een nieuwe leiding. De oprichters Sari Munz, Philip Hohn en Moritz Preißer trekken zich terug uit de dagelijkse werkzaamheden en benoemen een nieuw managementduo: Louise Stodtko wordt Chief Executive Officer (CEO) en Soukaya M. Thiam wordt gepromoveerd tot Chief Client Officer (CCO). ‘Met het nieuwe managementteam zetten we koers naar een succesvolle toekomst. Het is tijd om de teugels over te dragen en ons bureau naar een hoger niveau te tillen’ volgens Moritz Preißer, medeoprichter van het bureau. De termen ‘inspirerend’, ‘indrukwekkend’, ‘geweldige collega’s’, ‘enthousiast’, ‘vastberaden’ en ‘echte impact’ uit het persbericht mogen niet onvermeld blijven.
Louise Stodtko (links) en Soukaya M. Thiam.
Per 1 maart maken drie mensen de overstap naar Teads Benelux, een cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt. Freddi Elias (29) wordt verantwoordelijk voor de marketing en PR in Nederland en de Nordics. Farah Bouna (40) en Pieter Jansen (37) gaan beiden als salesmanager aan de slag. Door de komst van Elias, Bouna en Jansen bestaat het NL-team nu uit in totaal twaalf personen. ‘Een groei van 100 procent in 10 maanden’, aldus Geert Hoogeveen, managing director Teads Benelux. Hoogeveen hoopt dat de ‘explosieve groei’ aanhoudt. Gelukkig zit het kantoor in Amsterdam, niet in Rotterdam, waar ‘explosieve groei’ vaak een andere betekenis heeft.
V.l.n.r. Freddi Elias, Pieter Jansen en Farah Bouna.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste... 10-09-2024
- De marketingtransfers van week 36,... 06-09-2024
- Rob Benjamens benoemd tot Via Legend04-09-2024
- Biggie nieuwe corporate member van... 02-09-2024
- Sunny Cars: We verhuren auto maar... 30-08-2024
- De marketingtransfers van week 35,... 30-08-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing