Veerle Snijders benoemd tot hoofd Marketing en Communicatie Cinekid

Veerle Snijders benoemd tot hoofd Marketing en Communicatie Cinekid
  • B2b
  • 27 nov 2019 @ 11:27
  • 12425 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Veerle Snijders is per 1 januari 2020 het nieuwe hoofd Marketing en Communicatie van Cinekid, ‘s werelds grootste mediafestival voor kinderen.

Snijders is een zeer ervaren marketing- en communicatieprofessional in de film- en festivalwereld. Ze werkte de afgelopen 7 jaar voor filmtheater Rialto en Rialto’s zomerfestival World Cinema Amsterdam als coördinator marketing en communicatie. Daarnaast is zij jarenlang betrokken bij filmfestival Pluk de Nacht, waar zij als initiatiefnemer van Pluk Mini, de kindereditie van dit openlucht filmfestival, verantwoordelijk was voor de programmering en communicatie. Ook droeg ze als redacteur en moderator bij aan verschillende andere Nederlandse filmfestivals (o.a IFFR, Movies that Matter).

Met kinderen in de Cinekid leeftijd ben ik me heel erg bewust van de invloed van beeld op hun ontwikkeling. Het helpt ze om de grote mensenwereld beter te begrijpen

Veerle Snijders: ‘Met kinderen in de Cinekid leeftijd ben ik me heel erg bewust van de invloed van beeld op hun ontwikkeling. Het helpt ze om de grote mensenwereld beter te begrijpen. Ik ben ontzettend trots dat ik ga bijdragen aan de verruiming van de blik van heel veel kinderen in het land en het Cinekid-team mag komen versterken. Hopelijk kun je straks niet alleen in de herfstvakantie,

Mark Termeer, directeur a.i. Cinekid: ‘Wij verheugen ons zeer op de komst van Veerle als ervaren marketing en communicatieprofessional met veel kennis van de filmwereld. Cinekid heeft de ambitie om alle kinderen in Nederland in aanraking te brengen met het rijkste aanbod aan kwalitatieve audiovisuele producties. Veerle gaat hier een belangrijke bijdrage aan leveren door onze zichtbaarheid te vergroten en onze customer experience te verbeteren. Daarnaast zal zij een data- en insightstrategie ontwikkelen om nog beter de verbinding te leggen met onze doelgroepen: kinderen van 3-14 jaar, hun ouders én het basisonderwijs. Met Veerle hebben wij straks een expert op het gebied van film en festivals voor kinderen in huis. Het Cinekid-team ziet er naar uit om met haar samen te werken.’ maar ook de rest van het jaar, niet om Cinekid heen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken