[NMD21] Lubbers: ‘Veel marketeers weten wel iets maar ze worstelen met waar stop ik mijn tijd in’

[NMD21] Lubbers: ‘Veel marketeers weten wel iets maar ze worstelen met waar stop ik mijn tijd in’
  • B2b
  • 30 aug 2021 @ 15:15
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • KennissessieNima Marketing DayLeadgenerator

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Steven Lubbers, directeur en online strateeg van Traffic Today verzorgt één van de sessies. Een korte introductie.

Steven is 4 jaar geleden samen met 4 fanatieke online marketeers Traffic Today begonnen. Nu 4 jaar later doorgegroeid naar 50 digital marketeers vanwege een duidelijke focus op performance marketing met een concreet doel voorogen.  Een doel bereiken en de concurrentie verslaan vind ik elke keer weer het mooiste dat het is. Die winnaarsmentaliteit zit er van kinds af aan in. Of het nu online marketing, sport of een familiespelletje is. Ik wil graag winnen. Inmiddels zijn de scherpe randjes er wellicht een beetje af, maar de ambitie is er nog elke dag.

Zijn presentatie geeft de marketeer handvatten om sneller inzicht te krijgen in de juiste focus om sneller en efficiënter resultaat te boeken met SEO.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day
Samen kunnen we veel meer bereiken. Ons motto is niet voor niks Digital Growth Together. Door kennis te delen hopen wij door de vragen die daaruit voortkomen gezamenlijk tot een beter plan te komen. Daarnaast is het na enkele jaren met weinig events ook gewoon weer gaaf om in real life op het "podium" te staan en nieuwe organisaties te ontmoeten die bezig zijn met het vak marketing.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
In het begin van dit jaar zaten we natuurlijk nog in een halve lockdown. Wij hebben vooral gemerkt dat naarmate de retail weer open ging en wel weer een verschuiving heeft plaatsgevonden naar de retail en webshops vrij onzeker waren over hoe groot het "corona effect" is geweest. Met name het bepalen van de juiste doelen is dan uitdagender. Ook hebben veel organisaties door deze fase ineens een ander product uitgevonden en gaan daar ook nu verder mee door. Het heeft denk ik veel organisaties anders doen denken dus er is veel creativiteit en ondernemerschap los gekomen.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Wij zijn zelf beter gaan nadenken over welke meetings digitaal kunnen en welke fysiek. Enkele meetings lenen zich namelijk beter voor een fysieke meeting, maar andere zijn juist veel efficiënter online. Op dat punt is wel het nodige aangepast, maar in essentie blijft ons vak wel hetzelfde.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Ons verhaal gaat vooral over "waar begin je met SEO". Over het algemeen weten veel marketeers allemaal wel iets, maar ze worstelen structureel met waar stop ik mijn tijd in. Dat is iets waar wij de afgelopen jaren behoorlijk bedreven in zijn geworden en merken dat daar onze echte meerwaarde zit. Met de presentatie hoop ik ze een kijkje te kunnen geven hoe wij tot die afwegingen komen.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Ik hoop dat ze na afloop weten waar de eerste stappen liggen zodat ze veel efficiënter hun doelen kunnen halen of bij organisaties waar nog weinig geloof is in SEO de organisatie met de eerste stappen wel inzicht te geven in de potentie.

Tickets bestellen voor Nima Marketing Day kan hier.

Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Ronald Jansen van Mark Stronger
Sander van Duijn van StoryDiggers en Luuk Donderwinkel van K3

Thea van Unen en Stijn Bartelink van Enviu
Patricia Verhoelst van Ipsos en Jan Zwang van VodafoneZiggo
Jori van de Spijker van DVJ Insights
Karel Zwaan van Merkster
Willemijn van Hussen en Niels de Jong van Tambr
Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken