NMD21: Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'

NMD21: Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
  • B2b
  • 11 aug 2021 @ 08:41
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementOnderzoek

Noud Schartman en Marceline Veen, respectievelijk promovendus VU en Brand Specialist bij marktonderzoekbureau Validators, nemen tijdens Nima Marketing Day 2021 één van de vele presentaties voor hun rekening: ‘Het kan waardevol zijn om je te richten op non-users om aan mentaal marktaandeel te winnen.’

Schartman heeft een speciale interesse voor merkrelevantie. Door verdiepende analyses op de merkonderzoeken van Validators, slaat hij dagelijks de brug tussen wetenschap en praktijk.
Als senior consultant adviseert Veen grote merken in hun merkstrategie. Met een voorliefde voor CEP-onderzoek legt ze de stip op de horizon een heel stuk voorbij traditioneel merkonderzoek.

Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Schartman: ‘Vanuit mijn positie als promovendus bij zowel de Vrije Universiteit als Validators, zit ik op het snijvlak van wetenschap en praktijk. Door hier te presenteren hoop ik mensen te prikkelen en een discussie op te gang te brengen om uiteindelijk het vakgebied verder te helpen.’

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Schartman: ‘Dat je feedback en discussies hebt met mensen buiten je normale cirkel en op die manier vaak nieuwe inzichten verkrijgt.’

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jullie NMD-verhaal gaat?
‘Wie zijn werkelijke marktaandeel wil laten groeien, moet aan de bak met zijn mentaal marktaandeel. Wij laten zien wat de impact van advertisement hierop is.’

Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Veen: ‘Dat het zeker ook waardevol is om je te richten op non-users om aan mentaal marktaandeel te winnen. En dat CEPs een goed uitgangspunt zijn om wijze merkbeslissingen op te nemen.’

Vergroot het mentale marktaandeel van jouw merk
Mentaal marktaandeel is een hot topic. Bijna iedereen kent het concept, maar niet iedereen weet het nog concreet toe te passen. In deze sessie laten we zien waarom mentaal marktaandeel belangrijk is, hoe je het inzichtelijk kunt maken en hoe het wordt beïnvloed door advertising.

Ook aanwezig zijn bij Nima Marketing Day 2021 op donderdag 9 september in DeFabrique in Utrecht? Verzeker u dan vandaag nog van een toegangsbewijs!

Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken