[NMD21] ‘Een sterk merk en strategie in twee dagen!?’

[NMD21] ‘Een sterk merk en strategie in twee dagen!?’
  • B2b
  • 26 aug 2021 @ 10:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Nima Marketing Day

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Sander van Duijn (StoryDiggers) en Luuk Donderwinkel (K3) geven een presentatie met als titel De Brandsprint van K3: (her)positionering, communicatiestrategie in 2 dagen. Tijd voor een kennismaking met de heren

Foto: Luuk Donderwinkel (links) en Sander van Duijn.

Sander is mede-oprichter van StoryDiggers, een storytellingbureau dat organisaties helpt hun communicatie verhalender te maken voor marketing-, organisatie-ontwikkeling en veranderprocessen. Sander is van huis uit sociaal psycholoog en ook vanuit die opleiding zeer gefascineerd door hoe verhalen groepen mensen in beweging krijgen. Waarom bepalen gemeenschappelijke verhalen zoals religieuze teksten, sprookjes of hollywood films zoveel van ons dagelijks handelen?
Na wat omzwervingen in marktonderzoek en jongerencommunicatie legde hij zich 7 jaar geleden volledig toe op storytelling. Nu helpt hij tal van grote en kleine opdrachtgevers aan verhalen voor marketing en communicatie doeleinden.
Luuk is communicatieadviseur en woordvoerder bij gebiedsontwikkelaar K3, een bedrijf dat onder andere natuur- en recreatiegebieden creëert en werkt aan projecten voor hoogwaterveiligheid en de inpassing van landschappelijke ingepaste duurzame energie-initiatieven.
Na studies Communicatie en Communicatiewetenschap en een start van zijn werkzame carrière bij de overheid, werkt Luuk nu vier jaar voor K3, waar hij verantwoordelijk is voor alle online en offline stakeholdercommunicatie.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?

Sander: Gave projecten delen waar marketeers van kunnen leren.

Luuk: Kunnen vertellen over een gaaf project met een hele mooie aanpak en dito resultaat.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?

Sander: De vreemde cocktail van zingeving (purpose) en business as usual.

Luuk: Misschien niet zozeer de afgelopen zes maanden, maar in ieder geval het afgelopen jaar: Dat het woord ‘samen’ in alle opzichten heel veel terugkomt; het is de basis van veel concepten. En dat er nog meer wordt ingespeeld op wat er in de samenleving speelt.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?

Sander: Nee, maar mijn business wel. We krijgen ineens heel veel vragen op het gebied van organisatieverandering. Veel bedrijven pakken deze crisis ook aan om zelf te transformeren en communicatie is daar een cruciale factor bij, in eerste instantie intern, maar vervolgens ook naar buiten.

Luuk: Onze eigen marketing niet. Maar in algemene zin misschien wel. Zie het antwoord op de vorige vraag.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?

Sander: Inspiratie, kennisdeling op informele wijze. Ik kom altijd toffe cases en mensen tegen.

Luuk: Leren van elkaar en elkaar inspireren.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?

Sander en Luuk: Trajecten over positionering, merkidentiteit en communicatiestrategie zijn complex en vergen normaliter vrij veel tijd. Een sterk merk en strategie in twee dagen bouwen? Kan dat? Ja dus!... als je slim gebruik maakt van sprint methodiek en storytelling. Onze case gaat over hoe je supersnel tot de kern en de identiteit van een merk komt en die vervolgens omzet in hoogwaardige digitale communicatie.

Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?

Sander en Luuk: Dat door slimme technieken in te zetten je heel snel tot een strakke pakkende verhalende definitie van je purpose komt en dat dat enorm helpt bij je strategie en de executie van je marketing en communicatie.

Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Thea van Unen en Stijn Bartelink van Enviu
Patricia Verhoelst van Ipsos en Jan Zwang van VodafoneZiggo
Jori van de Spijker van DVJ Insights
Karel Zwaan van Merkster
Willemijn van Hussen en Niels de Jong van Tambr
Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken