Sidekix groeit mee met klanten

Sidekix groeit mee met klanten
  • B2b
  • 14 sep 2021 @ 11:39
  • 21319 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

[branded content] De marketingwereld is volop in beweging. Online agencies kopen in rap tempo andere online bureaus op. Niet gek, want opdrachtgevers vragen steeds vaker om één aanspreekpunt. Een end to end partner waar alle disciplines te vinden zijn. Sidekix springt slim in op die ontwikkeling.

Het bedrijf maakte de afgelopen jaren een flinke groei door en mag werken voor bekende merken als Royal Swinkels Family Brewers en Pathé Thuis. Tim van Heukelom (marketingconsultant) en Jochen Mikesz (business development manager) vertellen meer over het bedrijf en de marketingtrends die zij waarnemen.

Sidekix is partner op het gebied van marketing fulfilment, e-fulfilment, direct mailing en heeft daarnaast een contact center in huis. Met deze diensten neemt het bedrijf uit Uden letterlijk en figuurlijk werk uit handen van opdrachtgevers. Dit alles om te komen tot een mooie (landelijke) campagne of een knallend event. En dat blijkt een succesformule. Waar Sidekix een aantal jaar geleden nog tien man in huis had en met name een productiebedrijf was, is de onderneming inmiddels uitgegroeid tot een full-service marketing fulfilment organisatie met 125 werknemers in dienst. Niet zo gek dat je dan uit je jasje groeit. Gelukkig liggen de verhuisplannen inmiddels op tafel, er is één nieuwe grotere locatie gevonden. Een keuze ‘op de groei’. Op de nieuwe locatie is meer dan voldoende ruimte om alle ambities voor de komende jaren waar te maken.

Sidekix komt in beeld nadat een bedrijf of bureau een creatieve campagne heeft ontwikkeld. De kaders zijn dan bekend en Sidekix zorgt voor de praktische invulling. Van Heukelom: ‘Er zijn niet veel partijen gespecialiseerd in uitvoering. Daar zit onze meerwaarde, wij denken heel praktisch mee. Een plan kan nog zo creatief zijn, het moet wel uitvoerbaar zijn. Bij Sidekix kijken we: hoe kan een campagne slim, efficiënt en zo impactvol mogelijk ingevuld worden? Zo blijkt soms dat give-away tóch best als brievenbuspakket verstuurd kan worden. Of we stellen voor een QR-code toe te voegen, zodat je meer data verzamelt en zo kunt meten hoeveel effect een campagne heeft. Het zijn kleine aanpassingen die veel verschil kunnen maken.’

Marketingtrends
Om mee te kunnen denken over de invulling van de marketing, moet je als bedrijf constant op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing. Mikesz: ‘Dat maakt ons werk juist zo leuk. Ik vind het inspirerend om bijvoorbeeld op een event aanwezig te zijn of vakliteratuur te lezen. Bovendien zijn al onze klanten topspelers op het gebied van marketing, dus je leert van elkaar.’ De twee stellen vast dat de on- en offline marketing meer dan ooit in beweging is. Van Heukelom: ‘Marketingcampagnes worden steeds breder aangevlogen. Je wilt je klant crossmediaal bereiken. Van een presentje in de brievenbus naar een gepersonaliseerde campagnesite. En dat cadeautje is niet langer een standaardpakketje, het is gepersonaliseerd en ingepakt als een echt cadeautje. Zo weet je je klant écht te boeien.’ Zijn collega vult aan: ‘In steeds meer campagnes worden print, online en live contact gecombineerd. We hebben actief ingespeeld op deze trend. Daarom is ons team de afgelopen jaren ook zo hard gegroeid.’ Van Heukelom vervolgt: ‘Van marketing fulfilment en e-fulfilment tot het verzenden van e-mail en het complete campagnemanagement inclusief het te woord staan van klanten: we bieden het allemaal. Ook het projectmanagement nemen wij indien gewenst uit handen.’

Blijven investeren
Wie denkt dat de groei de snelheid en flexibiliteit van Sidekix beïnvloedt… heeft gelijk. Maar wel in positieve zin. ‘We breiden niet alleen uit als het om mankracht gaat. We investeren ook bewust veel in ons machinepark. Daardoor kunnen we snel, flexibel en persoonlijk werk leveren. Zo hebben we als enige in Nederland onze eigen inpakmachine, de Giftwrap 3000, die prachtige cadeautjes maakt: net of het persoonlijk voor je ingepakt is. Met dit soort innovatieve en slimme machines zijn wij koploper in Nederland. Hierdoor kunnen we grote volumes aan én blijft de kwaliteit gewaarborgd.’

Meten is weten
Wat ook steeds belangrijker wordt voor opdrachtgevers: slim gebruik maken van data. En daar hebben ze bij Sidekix volop ervaring mee. ‘We zijn niet van de beloftes en ‘gouden bergen’, maar van: meten is weten. Door de combinatie van online en offline heb je volop betrouwbare data waar je als opdrachtgever écht iets mee kunt. Zo kun je waar nodig bijsturen. Bij ons is de IT-afdeling daarbij het hart van de operatie. Zij verbinden alle disciplines met elkaar en zorgen ervoor dat we een klantreis perfect in beeld hebben.’

Toekomst
De twee kunnen niet wachten tot de vier locaties samensmelten in één pand. ‘Dat nieuwe gebouw gaat ervoor zorgen dat de lijntjes nóg korter zijn, het zorgt voor nog meer teamgevoel. Bovendien krijgen we veel meer capaciteit en daar hadden we door de huidige groei echt behoefte aan.’ Voor de toekomst zien de twee heren nog een uitdaging als het gaat om het aantrekken van personeel. ‘Dat is voor veel Nederlandse bedrijven een probleem en zeker met onze groeiambities zou het kunnen gaan schuren. Gelukkig merken wij dat we met name goed scoren op het vlak van goed werkgeverschap’, vertelt Van Heukelom. Mikesz: ‘Als ik naar mezelf kijk: ik zocht een betere balans tussen werk en privé. Een werkgever met fijne secundaire arbeidsvoorwaarden waar ik de kans kreeg om me verder te ontplooien. Ik zie Sidekix als een mooie ruwe diamant en ik mag helpen die verder te ontwikkelen. Het was best spannend om in coronatijd de overstap te wagen naar een nieuwe werkgever, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Bij Sidekix werken we gewoon met een hele fijne club mensen voor veel mooie merken.’

Foto: Zuiver Beeld - Tim van Heukelom (links) en Jochen Mikesz van Sidekix

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken