ADCN en Q-Music gaan samen radio-reclame innoveren

ADCN en Q-Music gaan samen radio-reclame innoveren
  • Bureaus
  • 22 apr 2015 @ 10:32
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioReclameInnovatieCreatie

Q-Music gaat samenwerken met Advertising Design Creativity the Netherlands (de nieuwe naam van ADCN) om Nederlandse marketing- en media-teams creatiever en innovatiever te maken met betrekking tot radio-advertising. Het doel is om de impact van radio-reclame te vergroten, door Nederlandse merken uit te dagen de unieke potentie en kracht van het medium optimaal te benutten voor originele campagnes.

Q-music investeert sinds 2010 in maandelijks onderzoek ('On Air') naar de kwaliteit en creativiteit van radiocommercials en heeft inmiddels uitgebreide benchmarks opgebouwd. Om de impact van radio-reclame te vergroten, zullen ADCN en Q-music verschillende workshops gedurende het jaar organiseren. Creatieve teams gaan samen met brand- en media-teams experimenteren met innovatieve concepten voor radioreclame.

Tijdens de workshops werken ze onder andere aan het reframen van hun perspectief op radio-advertising, het toepassen van de learnings van diverse radioprogrammamakers, het reviewen van de meest innovatieve campagnes van over de hele wereld, het gebruiken van inzichten uit het onderzoek van Q-music en het bedenken en testen van nieuwe formats in een multidisciplinair team. ADCN en Q-music werken ook aan de ontwikkeling van tools voor het creatieve proces die bureaus en marketeers kunnen gebruiken bij de ontwikkeling van radiocampagnes.

Managing Director Dinesh Sonak van ADCN: 'Q-music heeft de ambitie om Nederlandse radio-advertising naar een hoger creatief niveau te leiden. Wij zijn zeer verheugd met deze samenwerking vanwege de passie en insights die Q-music in huis heeft. Samen kunnen wij creatieve teams de juiste handvatten bieden om de impact van het inspirerende medium radio te vergroten. De originaliteit van radiocampagnes is de afgelopen jaren achtergebleven bij de ontwikkeling die werk in andere media heeft doorgemaakt. Het trainingsprogramma moet de standaard voor creativiteit in radio advertising structureel hoger leggen en gaan zorgen voor scripts van wereldklasse, met meetbare impact voor merken.'

Rob Beijersbergen, Verkoop directeur Q-music: 'De ambitie van de ADCN om van Nederland het meest innovatieve en creatieve land ter wereld te maken op het gebied van radio advertising, klonk ons als muziek in de oren. Het sluit naadloos aan op activiteiten van Q-music om creativiteit in radiocommercials te stimuleren. Radio biedt namelijk zoveel meer mogelijkheden dan wij nu horen. Door deze partnership kunnen we met onze kennis en expertise een bijdrage leveren om creatieve teams, adverteerders en strategen te inspireren en stimuleren om goede creatieve en effectievere radiocommercials te maken.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken