Grolsch geeft bierdrinker hoofdrol in jubileum-commercial

Grolsch geeft bierdrinker hoofdrol in jubileum-commercial
  • Bureaus
  • 9 apr 2015 @ 14:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoMerkenCampagnesInteractie

Grolsch telt af tot z'n jubileumfeest: op 11 mei bestaat het biermerk precies 400 jaar. Speciaal voor dit jubileum ontwikkelt Grolsch een eenmalige feestcommercial, waarin de brouwer met heel Nederland 400 jaar vakmanschap en karakter viert. Vanaf vandaag roept Grolsch daarom iedereen van 18 jaar en ouder op om een korte video up te loaden van het 'ploppen' van de bekende Grolsch-beugelfles.

De video's kunnen worden opgeladen op de actiesite 400jaarkarakter.nl. Een selectie van de inzendingen schittert straks in de jubileumcommercial die eenmalig op 11 mei 2015 om 21.00 uur integraal wordt uitgezonden op de meeste Nederlandse tv-kanalen. Op deze manier proost Grolsch samen met heel Nederland op zijn 400-jarige jubileum, dat gedurende het hele jaar wordt gevierd.

In een ludieke tutorial-video licht Grolsch toe hoe inzenders ervoor zorgen dat hun video eruit plopt, eh, springt. In de video worden onder meer tips worden gegeven voor originele locaties om de video op te nemen en hoe te zorgen voor een maximaal plop-geluid. Deadline voor het uploaden van video’s is maandag 27 april om 23.59 uur. Ook kunnen deelnemers social media inzetten, waarbij hun inzending gemarkeerd dient te worden met de hashtag #400jaarkarakter.

Vakmanschap en karakter, twee pijlers die al sinds de oprichting in 1615 tot het DNA van Grolsch behoren, staan centraal tijdens de jubileumcampagne. Om 400 jaar vakmanschap en karakter te vieren, maakt Grolsch komend jaar een reis door de tijd met in de hoofdrol de karakters die het bedrijf groot hebben gemaakt. Naast diverse evenementen introduceert Grolsch vanaf april speciale producten en verpakkingen waarmee Nederlanders worden meegenomen in de rijke historie van de brouwerij. Naast deze eenmalige ‘plop’-commercial lanceert Grolsch bovendien binnenkort een nieuwe tv-commercial. 

www.400jaarkarakter.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken