Grolsch geeft bierdrinker hoofdrol in jubileum-commercial
- Bureaus
- 9 apr 2015 @ 14:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - VideoMerkenCampagnesInteractie
- 9 apr 2015 @ 14:10
- Redactie Bureaus
Grolsch telt af tot z'n jubileumfeest: op 11 mei bestaat het biermerk precies 400 jaar. Speciaal voor dit jubileum ontwikkelt Grolsch een eenmalige feestcommercial, waarin de brouwer met heel Nederland 400 jaar vakmanschap en karakter viert. Vanaf vandaag roept Grolsch daarom iedereen van 18 jaar en ouder op om een korte video up te loaden van het 'ploppen' van de bekende Grolsch-beugelfles.
De video's kunnen worden opgeladen op de actiesite 400jaarkarakter.nl. Een selectie van de inzendingen schittert straks in de jubileumcommercial die eenmalig op 11 mei 2015 om 21.00 uur integraal wordt uitgezonden op de meeste Nederlandse tv-kanalen. Op deze manier proost Grolsch samen met heel Nederland op zijn 400-jarige jubileum, dat gedurende het hele jaar wordt gevierd.
In een ludieke tutorial-video licht Grolsch toe hoe inzenders ervoor zorgen dat hun video eruit plopt, eh, springt. In de video worden onder meer tips worden gegeven voor originele locaties om de video op te nemen en hoe te zorgen voor een maximaal plop-geluid. Deadline voor het uploaden van video’s is maandag 27 april om 23.59 uur. Ook kunnen deelnemers social media inzetten, waarbij hun inzending gemarkeerd dient te worden met de hashtag #400jaarkarakter.
Vakmanschap en karakter, twee pijlers die al sinds de oprichting in 1615 tot het DNA van Grolsch behoren, staan centraal tijdens de jubileumcampagne. Om 400 jaar vakmanschap en karakter te vieren, maakt Grolsch komend jaar een reis door de tijd met in de hoofdrol de karakters die het bedrijf groot hebben gemaakt. Naast diverse evenementen introduceert Grolsch vanaf april speciale producten en verpakkingen waarmee Nederlanders worden meegenomen in de rijke historie van de brouwerij. Naast deze eenmalige ‘plop’-commercial lanceert Grolsch bovendien binnenkort een nieuwe tv-commercial.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- uploaden
- jubileumcommercial
- activatie
- plop
- actie
- jubileum
- 400 jaar
- beugelfles
- bierdrinker
- Grolsch
- bier
- video
- smartphone
- selfie
- website
- commercial
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing