Lewis bundelt eigen analytics-kennis in Observa

Lewis bundelt eigen analytics-kennis in Observa
  • Bureaus
  • 19 jul 2016 @ 09:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataStrategieCommunicatiePR

Het internationale marcom-bureau Lewis introduceert met Observa een gespecialiseerde analytics-propositie. Dit team van specialisten helpt klanten met data-analyses om hun marketing- en communicatiecampagnes beter in te richten, te beheren en te optimaliseren.

Observa biedt inzichten in alle aspecten die van invloed zijn op een branche of een merk; van kennis van de doelgroep, merkreputatie, media- en influencerrelaties, digitale activiteiten, pijplijn-analyses tot kansen in de markt. Observa richt zich op vier cruciale onderdelen: marktanalyse, betrokkenheid van de doelgroep, bedrijfsimpact en markttrends. Binnen deze categorieën lanceert Observa twaalf analytische modules, onderbouwd door bewezen methodes en technologische oplossingen. 

Doordat Lewis de beste analytische mogelijkheden in één wereldwijde propositie heeft verpakt, profiteren klanten van de schaal en de snelheid die Observa biedt. 'Dit laat zien dat Lewis de ambitie heeft om de meest creatieve en indrukwekkende campagnes te bedenken voor paid, earned, social en owned (PESO) kanalen', vertelt Giles Peddy, senior vice-president van Lewis.

Lewis krijgt dagelijks vragen van klanten over hulp bij het optimaliseren van hun marketing en hoe ze een stevige impact kunnen hebben op hun business. Peddy: 'In ons wereldwijde netwerk hebben we een enorme hoeveelheid analytische mogelijkheden om klanten te ondersteunen bij deze vraagstukken, maar we wilden het volledige potentieel benutten. Dit hebben we gedaan door Observa te ontwikkelen. Klanten kunnen nu onze datagedreven-aanpak gebruiken om hun campagnes naar een hoger niveau te tillen.'

'Geïntegreerd marcom-aanbod'

Lewis levert diensten binnen het volledige spectrum van marketing en communicatie. Het geïntegreerde aanbod beslaat public relations, marketing, content, digital, research en advertising. Het bureau is in 2015 uitgeroepen tot PRCA International Consultancy van het jaar en kreeg onlangs nog erkenning van The Sunday Time Fast Track 200 voor zijn wereldwijde prestaties.

Lewis is een internationaal communicatiebureau op het gebied van PR, marketing en digital. Afhankelijk van de bedrijfsdoelstellingen van haar klanten (awareness, demand, adoption of advocacy) levert het bureau flexibele diensten die concrete resultaten opleveren. Lewis is een van de snelst groeiende bureaus ter wereld; op dit moment telt het bureau 600 medewerkers in 27 kantoren verspreid over Azië, Europa en Noord-Amerika.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken