Nieuwe campagne G-Star door Herc the agency
- Bureaus
- 4 sep 2018 @ 15:40
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 4 sep 2018 @ 15:40
- Nanny Kuilboer
Het nieuwe Amsterdamse reclamebureau Herc the agency creëerde de nieuwe wereldwijde campagne van G-Star - ‘een rauwe ode aan vrijheid’ - geregisseerd door muziekvideoregisseur Dexter Navy, onder meer bekend van zijn werk met Kanye West.
G-Star Raw heeft in samenwerking met het Amsterdamse start-up bureau Herc the agency en videoclipregisseur Dexter Navy een nieuwe wereldwijde campagne gemaakt voor de herfst/winter-collectie: ‘Uniform of the free’.
Rogier de Bruin en Emilio de Haan, creative directors en oprichters van Herc: ‘Het is een ode aan vrijheid, bekeken door de lens van de straatcultuur. De campagne is een dag uit het leven van de “Kings and Queens van de straat” - een reeks sterke, autonome individuen. Ondersteund door een zelfgeschreven spoken word, op een nieuw te releasen track van het elektronische duo The Blaze.’
In de campagne figureren urban cowboys, hiphopballerina's, vrouwelijke dirtbikeriders en urban climbers. ‘Zij verleggen hun grenzen en vieren de vrijheid om te leven op hun eigen manier.’ Voor het eerst een wereldwijde campagne voor G-Star met alleen maar echte mensen en geen modellen of beroemdheden, gevonden door middel van streetcasting in de VS en een zoektocht op YouTube en Instagram.
De campagne dient niet alleen om de nieuwe herfst/wintercollectie van G-Star te presenteren, maar ook om de nieuwe merkregel te introduceren: Uniform for the Free. ‘De regel verwijst naar de ontstaansgeschiedenis van denim als een werkuniform en is een eerbetoon aan de vrijgevochten geesten waar denim altijd een aantrekkingskracht tot heeft gehad.’
Stills uit de commercial:
De campagne omvat, naast de film, print, online, social media en billboards in alle grote steden te wereld, zoals New York, Los Angeles, Londen, Johannesburg en Tokio.
Credits
Client: G-Star RAW
Creative agency: HERC
Regisseur: Dexter Navy
Director of Photography: Khalid Mohtaseb
Fotograaf: Dexter Navy
Productiehuis: Division Paris
Post productie: Mathematic
Line productie: Strange Love
Print productie: CLM
Edit: Modern Post & Kapsalon
Muziek: The Blaze
Tekst: Rapsody & HERC the agency
Music supervisie: Pitch & Sync London
Geluid: Wave Studios
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing