Creatief Zwier Veldhoen overleden
- Bureaus
- 15 apr 2019 @ 10:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatiePersonalia
- 15 apr 2019 @ 10:50
- Peter van Woensel Kooy
Op donderdag 11 april 2019 is creatief Zwier Veldhoen overleden. Hij is 55 jaar geworden. De ADCN roept vakgenoten op een bijdrage te leveren aan zijn vriendenboek.
Het droeve nieuws werd bekend gemaakt op de j.l. uitreiking van de ADCN Lampen. Vlak hiervoor was Zwier bezweken. De avond werd dan ook overschaduwd door de tijding en veroorzaakte een schok in de zaal.
Veldhoen, geboren 27 juni 1963, was een bekend copywriter en gewaardeerd ADCN-lid. Veldhoen was onder meer creative director van Lowe, mede-oprichter van They, hij werkte bij N=5 en Mensch. De afgelopen jaren werkte hij freelance vanuit ‘Those who can’, de nieuwe Hunky Dory. De ADCN gaat nu een vriendenboek voor en over Zwier Veldhoen maken. Zie hieronder de oproep voor content, deadline 22 april einde dag. Een van Zwiers laatste postings op Facebook op 11 april j.l. is intrigerend: hij reageert op Arjen de Jongs visualisatie (zwart vierkant) van het zwarte gat. Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte. RIP Zwier Veldhoen.
(PvWK)
ZWIER
Timing.
In de opbouw van een zin. De opmaat naar een clou.
Of een keiharde klap in je gezicht.
Hoe krijg je een boodschap maximaal over? Hoe breng je iets aan de man?
Hoe maak je iets heel eenvoudig duidelijk?
Zodat niemand het vergeet.
Zwier toch.
Juist op zo’n belangrijke avond voor ons vak, voor onze creativiteit, piept ie er tussenuit. Boem. Dan; in een zaal van mond tot mond. Naar stilte in het reclamegeweld.
Zwier maakt ons iets heel duidelijk; er is geen leven zonder prachtige creatieve denkers. En dat leven is zo kostbaar.
We kijken naar Zwier.
En eigenlijk ook een beetje naar onszelf.
We vragen je om even te stoppen met denken, met je dagelijkse drive voor merken en te denken aan slechts 1 man. Als je hem kent; schrijf, verf, fotografeer, app, borduur, punnik… jouw anekdote, jouw verhaal of herinnering.
Zodat we een ADCN-Zwier-boek hebben. Niet ergens een vermelding dat Zwier maar liefst tientallen Lampen won door de jaren heen. Maar honderden creatieve ‘familieleden’ die hem danken in 1 boek.
Een inhakertje zou Zwier zeggen.
Dus daar komt die krappe deadline: [EXTENDED] maandag 22 april einde dag.
Stuur het s.v.p. door aan:
ADCN
Polonceaukade 17
1014 DA Amsterdam
adcn@adcn.nl
Dank, grote dank,
Namens ADCN
Patrick van der Gronde, Fabian Sapthu, Jelani Isaac en Dinesh Sonak
__
foto Zwier: Krijn van Noordwijk Fotografie
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Zwier Veldhoen
- nieuw
- mede-oprichter
- RIP
- They
- Lowe
- ADCN
- freelance
- creative director
- Hunky Dory
- Those who can
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

