#Kweetnie omarmt twijfel seksuele oriëntatie onder jongeren

#Kweetnie omarmt twijfel seksuele oriëntatie onder jongeren
  • Bureaus
  • 21 okt 2019 @ 09:48
  • 11147 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS lanceren een campagne genaamd #kweetnie om seksuele diversiteit onder jongeren te bevorderen.

Uit onderzoek blijkt dat jongeren die het gevoel hebben homo, lesbisch, bi, non-binair of transgender te zijn, vier tot vijf keer vaker aan suïcide denken dan hun heteroseksuele leeftijdsgenoten.

In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Roorda, vertellen rolmodellen over de periode dat zij in twijfel leefden en hoe ze door te accepteren uiteindelijk zichzelf ontdekten en hoe hun omgeving hierop reageerde.

Influencers als Jessie Maya en Rutger Vink vertellen op Instagram onder de hashtag #kweetnie hun verhaal. Ook gaan ze via een Q&A met hun volgers in gesprek over de vragen waar zij mee worstelen. Op de website iedereenisanders.nl vinden jongeren en ouders tips, informatie en verhalen van andere LHTBI'ers. Zangeres Merol sprak de voice-over voor de campagne in.

Joeri Jansen (creative director bij Roorda) laat weten: 'Onzekerheid en twijfel horen bij opgroeien. Toch lijden veel jongeren onder deze twijfel als dit hun seksuele oriëntatie betreft. Met #kweetnie omarmen we die twijfel.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken