#Kweetnie omarmt twijfel seksuele oriëntatie onder jongeren
- Bureaus
- 21 okt 2019 @ 09:48
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 21 okt 2019 @ 09:48
- Lucas Boon
Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS lanceren een campagne genaamd #kweetnie om seksuele diversiteit onder jongeren te bevorderen.
Uit onderzoek blijkt dat jongeren die het gevoel hebben homo, lesbisch, bi, non-binair of transgender te zijn, vier tot vijf keer vaker aan suïcide denken dan hun heteroseksuele leeftijdsgenoten.
In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Roorda, vertellen rolmodellen over de periode dat zij in twijfel leefden en hoe ze door te accepteren uiteindelijk zichzelf ontdekten en hoe hun omgeving hierop reageerde.
Influencers als Jessie Maya en Rutger Vink vertellen op Instagram onder de hashtag #kweetnie hun verhaal. Ook gaan ze via een Q&A met hun volgers in gesprek over de vragen waar zij mee worstelen. Op de website iedereenisanders.nl vinden jongeren en ouders tips, informatie en verhalen van andere LHTBI'ers. Zangeres Merol sprak de voice-over voor de campagne in.
Joeri Jansen (creative director bij Roorda) laat weten: 'Onzekerheid en twijfel horen bij opgroeien. Toch lijden veel jongeren onder deze twijfel als dit hun seksuele oriëntatie betreft. Met #kweetnie omarmen we die twijfel.'
#Kweetnie - intro from Roorda Reclamebureau on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- #kweetnie
- vws
- campagne
- roorda
- 113 zelfmoordpreventie
- movisie
- coc nederland
- lhbti
- seksuele oriëntatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers