Dag2 Epica: 2x zilver voor 72andSunny Amsterdam
- Bureaus
- 20 nov 2019 @ 09:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Awards
- 20 nov 2019 @ 09:40
- Sjaak Hoogkamer
Bureau 72andSunny Amsterdam heeft dinsdag 19 november 2 zilveren Epica Awards gewonnen. De stand is tot nu 3 goud, 11 zilver en 4 brons voor Nederland.
72andSunny Amsterdam won zilver voor de shave tutorials voor Unilever in de categorie use of sound en voor de nieuwe huisstijl voor EartH, een live music gebouw, in de categorie Brand identity (zie foto hieronder)
.
Frankrijk scoort tot nu toe het best met 85 awards waarvan 12 goud. Het op één na meest succesvolle land is Duitsland met 71 awards, waarvan 22 goud. Het bureaunetwerk met de meeste prijzen is McCann Worldgroup met 52 awards waarvan 17 goud, gevolgd door BBDO en DDB die elk 43 awards wonnen. Tot nu toe heeft BBDO 9 goud gewonnen en DDB 3.
Opvallend verder is de prijzenoogst van het Zwitserse bureau RUF Lanz uit Zürich met 18 winnende inzendingen, maar zonder goud. Een andere opvallende uitblinker is BBDO New York met 15 onderscheidingen waarvan 3 goud.
Mercedes
Tijdens het juryberaad zijn er altijd opvallende waarnemingen en bekroningen. Een daarvan is de inzending van Mercedes-Benz die met de door bureau Iconoclast gemaakte film In the long run een totaal andere aanpak laat zien van de doorsnee autocommercial. Het resultaat is een feel good movie met een sterk familieverhaal. De Epica jury bekroonde de tvc met goud in maar liefst 4 categorieën: copywriting & storytelling, luxe & Premium merken, regie & cinematografie en muziek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

