Dag2 Epica: 2x zilver voor 72andSunny Amsterdam
- Bureaus
- 20 nov 2019 @ 09:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Awards
- 20 nov 2019 @ 09:40
- Sjaak Hoogkamer
Bureau 72andSunny Amsterdam heeft dinsdag 19 november 2 zilveren Epica Awards gewonnen. De stand is tot nu 3 goud, 11 zilver en 4 brons voor Nederland.
72andSunny Amsterdam won zilver voor de shave tutorials voor Unilever in de categorie use of sound en voor de nieuwe huisstijl voor EartH, een live music gebouw, in de categorie Brand identity (zie foto hieronder)
.
Frankrijk scoort tot nu toe het best met 85 awards waarvan 12 goud. Het op één na meest succesvolle land is Duitsland met 71 awards, waarvan 22 goud. Het bureaunetwerk met de meeste prijzen is McCann Worldgroup met 52 awards waarvan 17 goud, gevolgd door BBDO en DDB die elk 43 awards wonnen. Tot nu toe heeft BBDO 9 goud gewonnen en DDB 3.
Opvallend verder is de prijzenoogst van het Zwitserse bureau RUF Lanz uit Zürich met 18 winnende inzendingen, maar zonder goud. Een andere opvallende uitblinker is BBDO New York met 15 onderscheidingen waarvan 3 goud.
Mercedes
Tijdens het juryberaad zijn er altijd opvallende waarnemingen en bekroningen. Een daarvan is de inzending van Mercedes-Benz die met de door bureau Iconoclast gemaakte film In the long run een totaal andere aanpak laat zien van de doorsnee autocommercial. Het resultaat is een feel good movie met een sterk familieverhaal. De Epica jury bekroonde de tvc met goud in maar liefst 4 categorieën: copywriting & storytelling, luxe & Premium merken, regie & cinematografie en muziek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers