Dag2 Epica: 2x zilver voor 72andSunny Amsterdam

Dag2 Epica: 2x zilver voor 72andSunny Amsterdam
  • Bureaus
  • 20 nov 2019 @ 09:40
  • 13642 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Bureau 72andSunny Amsterdam heeft dinsdag 19 november 2 zilveren Epica Awards gewonnen. De stand is tot nu 3 goud, 11 zilver en 4 brons voor Nederland.

72andSunny Amsterdam won zilver voor de shave tutorials voor Unilever in de categorie use of sound en voor de nieuwe huisstijl voor EartH, een live music gebouw, in de categorie Brand identity (zie foto hieronder)

.  

 

Frankrijk scoort tot nu toe het best met 85 awards waarvan 12 goud. Het op één na meest succesvolle land is Duitsland met 71 awards, waarvan 22 goud. Het bureaunetwerk met de meeste prijzen is McCann Worldgroup met 52 awards waarvan 17 goud, gevolgd door BBDO en DDB die elk 43 awards wonnen. Tot nu toe heeft BBDO 9 goud gewonnen en DDB 3.

Opvallend verder is de prijzenoogst van het Zwitserse bureau RUF Lanz uit Zürich met 18 winnende inzendingen, maar zonder goud. Een andere opvallende uitblinker is BBDO New York met 15 onderscheidingen waarvan 3 goud.

Mercedes

Tijdens het juryberaad zijn er altijd opvallende waarnemingen en bekroningen. Een daarvan is de inzending van Mercedes-Benz die met de door bureau Iconoclast gemaakte film In the long run een totaal andere aanpak laat zien van de doorsnee autocommercial. Het resultaat is een feel good movie met een sterk familieverhaal. De Epica jury bekroonde de tvc met goud in maar liefst 4 categorieën: copywriting & storytelling, luxe & Premium merken, regie & cinematografie en muziek.





Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken