Timberland lanceert 'urban greening'-project in Amsterdam-Zuidoost
- Bureaus
- 28 okt 2020 @ 08:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Film
- 28 okt 2020 @ 08:29
- Lucas Boon
Timberland lanceert vandaag een 'Jamgarden' in de wijk Reigersbos in Amsterdam-Zuidoost. Het initiatief maakt onderdeel uit van het internationale 'urban greening'-project van het kleding- en schoenenmerk.
Foto: Maru Asmellash (Kazerne).
Timberland zet op verschillende steden in de wereld projecten op die moeten zorgen voor vergroening in die gebieden. Na Londen is het de beurt aan Amsterdam, waarbij het merk de handen ineenslaat met Maru Asmellash, oprichter van de nieuwe 'creatieve hotspot' Kazerne. Parallel aan de opening van de tuin verschijnt een mini-documentaire (zie onder) waarin filmmaker Safi Graauw de beweegreden achter het project laat zien. De Jamgarden is onderdeel van de wereldwijde Nature Needs Heroes-campagne van Timberland, waarmee het merk steden wil vergroenen om zodoende de natuur te beschermen.
Maru Asmellash zegt: 'Ik wil creativiteit en ondernemerschap stimuleren en nodig daarom de buurt uit om mee te denken over de programmering en evenementen in de tuin, zodat het echt iets van ons samen wordt.'
Credits:
Opdrachtgever: Timberland
Concept en strategie: Havas Lemz
Influencer marketing: IMA
Productie: Maru Asmellash (Kazerne Reigersbos)
Media: PHD media
Regie documentaire: Safi Graauw
Productie documentaire: Michelle van Huisstede
PR: Kult &Ace
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
Laatste Nieuws
- 'Ons team mag locatie- en... 16-07-2025
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers