Hersenstichting lanceert 'Levensliedjes'-campagne
- Bureaus
- 3 dec 2020 @ 10:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesVideo
- 3 dec 2020 @ 10:49
- Lucas Boon
De Hersenstichting en Mind (platform voor mensen met psychische problemen) lanceren een nieuwe online videoserie genaamd Levensliedjes. Doel is om mentale problemen onder jongeren bespreekbaar te maken. De campagne is ontwikkeld door Wefilm.
In de serie worden jongeren met mentale problemen gekoppeld aan bekende Nederlandse artiesten, waarmee ze samen een track creëren die moet helpen het gesprek met familie en vrienden over 'mentale gezondheid' aan te gaan. De serie wordt wekelijks uitgezonden op het YouTube- en Instagram-kanaal van jongeren-community 2K40. De eerste aflevering met zangeres Delany (foto) is vandaag live gegaan.
Steeds meer jongeren hebben te maken met mentale problemen. Eén op de zeven Nederlandse jongeren ervaart depressieve klachten die vaak gepaard gaan met paniekaanvallen, slaapproblemen en mindere (school)prestaties. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Mind en de Hersenstichting is uitgevoerd. In 'Levensliedjes' helpen rapper Pjotr en zangeressen Delany en Naaz jongeren die worstelen met deze problemen. In iedere aflevering gaat een van de artiesten in gesprek met een jongere waarin zijn of haar issue als inspiratie voor een nieuw nummer dient.
'Praten over problemen is de eerste stap naar verbetering, maar dit blijkt vaak ook de moeilijkste stap', zegt Marjan ter Avest, directeur van Mind. Bas Welling, managing director bij Wefilm, vult aan: 'We praten niet graag over onze gevoelens, maar we zingen er wel over. Dat inzicht hebben we gebruikt voor de videoserie.'
Bekijk de eerste aflevering hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers