Hersenstichting lanceert 'Levensliedjes'-campagne
- Bureaus
- 3 dec 2020 @ 10:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesVideo
- 3 dec 2020 @ 10:49
- Lucas Boon
De Hersenstichting en Mind (platform voor mensen met psychische problemen) lanceren een nieuwe online videoserie genaamd Levensliedjes. Doel is om mentale problemen onder jongeren bespreekbaar te maken. De campagne is ontwikkeld door Wefilm.
In de serie worden jongeren met mentale problemen gekoppeld aan bekende Nederlandse artiesten, waarmee ze samen een track creëren die moet helpen het gesprek met familie en vrienden over 'mentale gezondheid' aan te gaan. De serie wordt wekelijks uitgezonden op het YouTube- en Instagram-kanaal van jongeren-community 2K40. De eerste aflevering met zangeres Delany (foto) is vandaag live gegaan.
Steeds meer jongeren hebben te maken met mentale problemen. Eén op de zeven Nederlandse jongeren ervaart depressieve klachten die vaak gepaard gaan met paniekaanvallen, slaapproblemen en mindere (school)prestaties. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Mind en de Hersenstichting is uitgevoerd. In 'Levensliedjes' helpen rapper Pjotr en zangeressen Delany en Naaz jongeren die worstelen met deze problemen. In iedere aflevering gaat een van de artiesten in gesprek met een jongere waarin zijn of haar issue als inspiratie voor een nieuw nummer dient.
'Praten over problemen is de eerste stap naar verbetering, maar dit blijkt vaak ook de moeilijkste stap', zegt Marjan ter Avest, directeur van Mind. Bas Welling, managing director bij Wefilm, vult aan: 'We praten niet graag over onze gevoelens, maar we zingen er wel over. Dat inzicht hebben we gebruikt voor de videoserie.'
Bekijk de eerste aflevering hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

