Ritter Sport stoft merk af en maakt rentree op Nederlandse buis
- Bureaus
- 26 jan 2021 @ 11:37
- Link
- 
  
 Lucas Boon
 redacteur
 BBP Media - MarketingTribune
- RetailCampagnes
- 26 jan 2021 @ 11:37
- Lucas Boon
Na ‘jarenlange afwezigheid’ is Ritter Sport terug met een nieuwe tv-campagne die het merk moet afstoffen en 'een eigen plekje' in de hedendaagse chocolademarkt geeft. Storytelling-bureau Truman in Amsterdam tekende voor strategie en concept.
Alle chocolademerken vertellen nagenoeg hetzelfde verhaal, stelt Ritter Sport. Namelijk: het beste product met de lekkerste ingrediënten. En zelfs duurzame cacao is een commodity aan het worden, wat natuurlijk goed nieuws, aldus het merk. Ritter Sport (sinds 1930, onderdeel van het Duitse Alfred Ritter GmbH) ziet het daarom als een uitdaging om een plek in het hoofd van de hedendaagse consument te veroveren, en met de nieuwe campagne moet dit lukken. In de campagne combineert Ritter Sport zijn DNA (namelijk kleurrijkheid, actieve levensstijl en vierkante vorm) met 'een consumenten inzicht'. Het merk omarmt het inzicht dat de meeste mensen hun chocolade 'liever niet delen' en met name de chocolade van Ritter Sport is 'te lekker om samen te eten'. De pay-off van de campagne luidt dan ook: the chocolate square you don't want to share.
Janny van der Avoort, brand manager bij Ritter Sport, zegt: 'Veel mensen kennen Ritter Sport wel, maar hebben weinig associaties bij het merk. Dit vormde een mooi blanco canvas om het merk aan een nieuwe generatie te introduceren, zonder de bestaande doelgroep in de weg te zitten. Met deze campagne hopen we Ritter Sport weer op het netvlies van de Nederlander te krijgen.'
Paul Hillesum, oprichter van verantwoordelijk bureau Truman, vult aan: 'We zijn zeer intensief opgetrokken met het Nederlandse Ritter Sport-team en hebben elkaar echt scherp gehouden. Vanuit het hoofdkantoor in Duitsland kregen we alle vrijheid om te experimenteren en zijn we tot deze campagne gekomen. Inmiddels zijn we ook bezig met andere landen die ons creatieve werk voor hun markt willen inzetten. Dat is een mooi compliment.’
In de twee commercials (Padel en Bootcamp) zien we twee vrienden en vriendinnen waarbij het wel of niet delen van een Ritter Sport centraal staat. Bekijk de Bootcamp-video hieronder:
- 
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




