Ritter Sport stoft merk af en maakt rentree op Nederlandse buis
- Bureaus
- 26 jan 2021 @ 11:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 26 jan 2021 @ 11:37
- Lucas Boon
Na ‘jarenlange afwezigheid’ is Ritter Sport terug met een nieuwe tv-campagne die het merk moet afstoffen en 'een eigen plekje' in de hedendaagse chocolademarkt geeft. Storytelling-bureau Truman in Amsterdam tekende voor strategie en concept.
Alle chocolademerken vertellen nagenoeg hetzelfde verhaal, stelt Ritter Sport. Namelijk: het beste product met de lekkerste ingrediënten. En zelfs duurzame cacao is een commodity aan het worden, wat natuurlijk goed nieuws, aldus het merk. Ritter Sport (sinds 1930, onderdeel van het Duitse Alfred Ritter GmbH) ziet het daarom als een uitdaging om een plek in het hoofd van de hedendaagse consument te veroveren, en met de nieuwe campagne moet dit lukken. In de campagne combineert Ritter Sport zijn DNA (namelijk kleurrijkheid, actieve levensstijl en vierkante vorm) met 'een consumenten inzicht'. Het merk omarmt het inzicht dat de meeste mensen hun chocolade 'liever niet delen' en met name de chocolade van Ritter Sport is 'te lekker om samen te eten'. De pay-off van de campagne luidt dan ook: the chocolate square you don't want to share.
Janny van der Avoort, brand manager bij Ritter Sport, zegt: 'Veel mensen kennen Ritter Sport wel, maar hebben weinig associaties bij het merk. Dit vormde een mooi blanco canvas om het merk aan een nieuwe generatie te introduceren, zonder de bestaande doelgroep in de weg te zitten. Met deze campagne hopen we Ritter Sport weer op het netvlies van de Nederlander te krijgen.'
Paul Hillesum, oprichter van verantwoordelijk bureau Truman, vult aan: 'We zijn zeer intensief opgetrokken met het Nederlandse Ritter Sport-team en hebben elkaar echt scherp gehouden. Vanuit het hoofdkantoor in Duitsland kregen we alle vrijheid om te experimenteren en zijn we tot deze campagne gekomen. Inmiddels zijn we ook bezig met andere landen die ons creatieve werk voor hun markt willen inzetten. Dat is een mooi compliment.’
In de twee commercials (Padel en Bootcamp) zien we twee vrienden en vriendinnen waarbij het wel of niet delen van een Ritter Sport centraal staat. Bekijk de Bootcamp-video hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers