De voedselbank, niks om je voor te schamen
- Bureaus
- 13 apr 2021 @ 14:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 apr 2021 @ 14:56
- Lucas Boon
Een groot aantal Nederlanders dat regelmatig honger heeft en onvoldoende in staat is eten te kopen, schaamt zich om aan te kloppen voor voedselhulp. Een nieuwe campagne van Voedselbanken Nederland moet daar verandering in brengen.
Ruim een miljoen Nederlanders leeft onder de armoedegrens. De verwachting is dat het aantal mensen dat in aanmerking komt voor voedselhulp, onder meer door de economische gevolgen van de coronacrisis, dit jaar blijft groeien. De Nederlandse voedselbanken verstrekten in 2020 wekelijks voedsel aan 40.000 huishoudens. Veel mensen schamen zich als ze aangewezen worden op tijdelijke hulp van de voedselbank, terwijl dit vaak een eerste stap vooruit is, aldus Voedselbanken Nederland.
Met de landelijke campagne (inhouse ontwikkeld) genaamd 'Niks om je voor te schamen' wil Voedselbanken Nederland de schaamte voor voedselhulp bespreekbaar maken en doorbreken. De campagne wordt uitgerold op radio (538, 100% NL, NPO 2 en 5) en social media.
Minder stress
Pien de Ruig, bestuurslid communicatie Voedselbanken Nederland, zegt: 'Tegenslag met als gevolg financiële problemen kan iedereen overeenkomen: mensen die door baanverlies de hypotheek of huur niet meer kunnen betalen, zelfstandigen die in deze tijd werk meer kunnen vinden, een ouder na een scheiding die alleen voor de kinderen moet zorgen. Durf om hulp te vragen als je er tijdelijk niet uitkomt, dat is wat we met deze campagne willen uitdragen. Voedselhulp geeft rust en minder stress, waardoor er ruimte komt om problemen aan te pakken.'
Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers