UmbrellaBrand Group neemt belang in The AccelerationGroup
- Bureaus
- 31 aug 2021 @ 14:11
- Link
- 
  
 Michiel van Zaane
 Allround Redacteur
 BBP Media
- Geen tag
- 31 aug 2021 @ 14:11
- Michiel van Zaane
UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, neemt een minderheidsbelang in The AccelerationGroup.
The AccelerationGroup krijgt hiermee direct toegang tot de data, tooling en expertises van de UmbrellaBrand-bureaus. Met deze inhouse expertise onderscheidt het bedrijf zich van reguliere consultancybureaus en interim-managers op het gebied van commerciële groei en business development.
Pieter Plaisier, partner AccelerationGroup: ‘Ons motto is 10% plan, 90% executie. We staan voor pragmatische commerciële prestatieverbetering bij onze opdrachtgevers. Met de expertise en tooling van de UmbrellaBrand-bedrijven kunnen we echt data-driven analyses en inzicht bieden én daar meteen concrete commerciële acties aan koppelen.’
Maatwerk
‘Daar blijft het niet bij’ vervolgt Plaisier. ‘Groei is immers geen tijdelijk project met een einddatum. Het vergt continue focus en aanpassingsvermogen aan veranderende marktomstandigheden en volatiel klantgedrag. Het goed inrichten, meten en bijsturen wordt een essentieel onderdeel van onze aanpak. Hierdoor kunnen onze opdrachtgevers ook na afronding van onze opdracht de werkwijze naadloos succesvol voortzetten.’
Voor de UmbrellaBrand Group past deze participatie in de strategie om een volledig portfolio aan full service marketingdiensten te bieden op het gebied van data science, insights en consultancy.
Jorgen Botermans, ceo UmbrellaBrand Group: ‘Onze bedrijven bieden complementaire dienstverlening en tooling die onze opdrachtgevers in staat stellen om fact-based strategische beslissingen te nemen. Toch zien we onze opdrachtgevers regelmatig worstelen met de vraag: ‘hoe implementeren we dit nu snel en effectief in onze organisatie en hoe boeken we snel concrete resultaten?’ Met de consultants van The AccelerationGroup bieden we hiervoor de ideale oplossing. Zij zijn perfect in staat die transitie te begeleiden én zorgen voor executiekracht.’
Potentieel bestaande klanten
Plaisier ziet dat de focus van ondernemingen nog steeds te vaak ligt op het werven van nieuwe klanten. Het enorme potentieel van bestaande klanten blijft een ondergeschoven kindje. Juist daar biedt deze nieuwe combinatie meerwaarde, stelt hij. ‘Klantdata zijn vaak onvolledig en versnipperd in een organisatie aanwezig. Met hulp van UmbrellaBrand scheppen we in een digitaal proces heel snel overzicht, creëren we een 360° klantbeeld en kunnen we klantprofielen verrijken met externe data. UmbrellaBrand is een van de weinige partijen die deze services vergaand hebben gedigitaliseerd. Dat biedt ongelooflijk veel kansen om snel groei te realiseren binnen je bestaande klantenkring en de juiste klanten te behouden.’
- 
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- MarketResponse
- consultancy
- UmbrellaBrand Group
- The AccelerationGroup
- 4orange
- minderheidsbelang
- participatie
- insights
- data science
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




