Campagne Loods 5 benadrukt het bijzondere
- Bureaus
- 20 okt 2021 @ 14:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 okt 2021 @ 14:35
- Sjaak Hoogkamer
Loods 5, de woonwinkel met vijf vestigingen door heel Nederland, introduceert tijdens oktober woonmaand een nieuwe merkpositionering en eerste campagne. Bureau Lemon Scented Tea tekende voor de creatieve uitvoering.
In de campagne legt het merk naar eigen zeggen niet de nadruk op de grote collectie meubels en accessoires, maar juist op die ene bijzondere accessoire of dat opvallende meubelstuk. Annette Verkuyl, creative director bij Loods 5: ‘Een visie die voor de categoriewoonwinkel communicatie ongekend is. En zo juist herkenbaar voor de doelgroep: De interieurliefhebber die veel aandacht en liefde steekt in de inrichting van het huis of de werkplek.’
Volgens Verkuyl gaat de campagne over het bijzondere, dat item waar je al een hele tijd naar op zoek bent, maar waar je nooit tegenaan loopt tot het jou vindt. ‘Een geweldig moment, daar gaat je hart sneller van gaat kloppen. En met ons aanbod van ruim 250 merken en een eigen collectie is de kans dat je gevonden wordt het grootst bij Loods 5.’
‘Een tv en online campagne die het gevoel en de stijl van de winkel belichaamt.’ Een klus die Vigics en de regisseur Robbert Doelwijt Jr, die onlangs nog een Young Directors ADCN Award won, naar eigen zeggen op het lijf geschreven is. ‘Een magisch en romantisch verhaal vertellen, vanuit het perspectief van de prachtige interieurproducten die Loods 5 aanbiedt, dat was ons doel. Ik ben in de huid van de lamp gekropen en zag de zon die in de winkel opkomt en ondergaat. Waardoor bezoekers als schimmen voorbij sjezen. Terwijl het ene artikel uit de schappen verdwijnt, een nieuw huis vindt, blijven anderen staan. Wachten. Maar als een voorwerp de aandacht van die schim pakt, kan het zomaar een nieuw warm thuis voor het leven krijgen.’
Credits
Creative agency: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Diederick Schnitger, Dennis Cup, Annette Verkuyl, Pieter van Rossum
Productie: Vigics
Regisseur: Robbert Doelwijt Jr.
Sound design: Six Feet High
Fotografie: Tom van Huisstede
Loods5 20sec TVC from Vigics on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

