Campagne Loods 5 benadrukt het bijzondere
- Bureaus
- 20 okt 2021 @ 14:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 okt 2021 @ 14:35
- Sjaak Hoogkamer
Loods 5, de woonwinkel met vijf vestigingen door heel Nederland, introduceert tijdens oktober woonmaand een nieuwe merkpositionering en eerste campagne. Bureau Lemon Scented Tea tekende voor de creatieve uitvoering.
In de campagne legt het merk naar eigen zeggen niet de nadruk op de grote collectie meubels en accessoires, maar juist op die ene bijzondere accessoire of dat opvallende meubelstuk. Annette Verkuyl, creative director bij Loods 5: ‘Een visie die voor de categoriewoonwinkel communicatie ongekend is. En zo juist herkenbaar voor de doelgroep: De interieurliefhebber die veel aandacht en liefde steekt in de inrichting van het huis of de werkplek.’
Volgens Verkuyl gaat de campagne over het bijzondere, dat item waar je al een hele tijd naar op zoek bent, maar waar je nooit tegenaan loopt tot het jou vindt. ‘Een geweldig moment, daar gaat je hart sneller van gaat kloppen. En met ons aanbod van ruim 250 merken en een eigen collectie is de kans dat je gevonden wordt het grootst bij Loods 5.’
‘Een tv en online campagne die het gevoel en de stijl van de winkel belichaamt.’ Een klus die Vigics en de regisseur Robbert Doelwijt Jr, die onlangs nog een Young Directors ADCN Award won, naar eigen zeggen op het lijf geschreven is. ‘Een magisch en romantisch verhaal vertellen, vanuit het perspectief van de prachtige interieurproducten die Loods 5 aanbiedt, dat was ons doel. Ik ben in de huid van de lamp gekropen en zag de zon die in de winkel opkomt en ondergaat. Waardoor bezoekers als schimmen voorbij sjezen. Terwijl het ene artikel uit de schappen verdwijnt, een nieuw huis vindt, blijven anderen staan. Wachten. Maar als een voorwerp de aandacht van die schim pakt, kan het zomaar een nieuw warm thuis voor het leven krijgen.’
Credits
Creative agency: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Diederick Schnitger, Dennis Cup, Annette Verkuyl, Pieter van Rossum
Productie: Vigics
Regisseur: Robbert Doelwijt Jr.
Sound design: Six Feet High
Fotografie: Tom van Huisstede
Loods5 20sec TVC from Vigics on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers