Martin Stiemer versterkt directie Kaliber

Martin Stiemer versterkt directie Kaliber
  • Bureaus
  • 14 okt 2021 @ 12:17
  • 13088 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met ingang van oktober 2021 is Martin Stiemer (m. op foto boven) toegetreden tot de directie van creatief bureau Kaliber Interactive. Hij is het derde directielid naast Managing Director Nienke van Heusden en oprichter Ronald van Schaik.

Stiemer begon drie jaar geleden bij Kaliber als Client Services Director. Voor die tijd werkte hij al ruim 10 jaar bij Amsterdamse bureaus, waaronder Red Urban en Etcetera.

Stiemer: ‘In 2018 viel ik voor de combinatie van strategie, creatie en digitaal bij Kaliber. Die was al sterk, maar om hem nog verder te brengen, moesten we de koers aanscherpen. Hoe kunnen we nog meer waarde voor opdrachtgevers realiseren? Door meer te sturen op strategische samenwerkingen in plaats van losse projecten kunnen we het energieke van creatie combineren met oplossingen voor de lange termijn. Zo komt het werk van onze collega’s nog beter bij elkaar.’

De afgelopen 3,5 jaar is Kaliber ook flink gegroeid, aldus Nienke van Heusden. ‘In 2018 waren we met 25, nu met 40 collega’s waaronder developers, strategen, creatieven, marketeers en contentmakers. Allemaal stuk voor stuk talenten van Kaliber.’

Kaliber is niet voor ieder merk

De nieuwe koers werpt volgens Stiemer zijn vruchten af. Kaliber werkt in strategische partnerships met onder andere Rabobank, bol.com, Alliander, NN Group en Koninklijke Jumbo Supermarkten. ‘Het geheim ligt in selectiever zijn. De mix van Kaliber werkt niet voor ieder merk. We kiezen ervoor om niet voor iedereen te werken. En niet mét iedereen.’

Oprichter Ronald van Schaik beaamt dit: ‘Met Martin in de directie gaan we in de toekomst nog mooiere stappen zetten. Nu de nieuwe koers staat voor onze accounts is het tijd om nieuwe marktproposities te ontwikkelen. Daarbij ligt de focus op Kaliber Inventors. De tak van Kaliber die zich met innovatieve interactievormen richt op brede vraagstukken.’

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken