Mick Johan creative director SuperHeroes

Mick Johan creative director SuperHeroes
  • Bureaus
  • 6 jul 2022 @ 10:45
  • 10721 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mick Johan (l. op foto), kunstenaar, schrijver en muzikant uit Amsterdam is de nieuwe creative director bij SuperHeroes Amsterdam.

Johan was de eerste hoofdredacteur van Vice Nederland. Naast internationale content voor Vice maakte hij ook advertorials en (online) campagnes voor merken als Levi’s, 55DSL, Nike 6.0 en meer. Johan verliet het bureau om een kunsten duo te vormen - Miktor & Molf - met zijn kunstacademie-vriend Matthijs Booij. Beroemd en berucht van hun collages en kunstinstallaties, betonnen zwembaden, muziekvideo's, websites en meer, verlegde het duo volgens SuperHereos ‘constant de creatieve grenzen voor merken als Nike, Vodafone, Villeroy & Boch, VPRO, De Jeugd van Tegenwoordig en Sef en Pricewise.’

Johan gaat samenwerken met Cris Dijkman, die doorgroeit van senior art director naar creative director.

Dijkman (op foto boven rechts) die zijn carrière bij KesselsKramer begon, heeft meer dan 10 jaar design- en reclame-ervaring en werkte voor merken en bureaus zoals Converse, Nike SB, Jumbo, Havas en meer. Johan en Dijkman ontmoetten elkaar begin 2000 tijdens het skateboarden door de straten van Amsterdam, niet wetende dat hun paden 22 jaar later als creatieve partners opnieuw zouden kruisen.

‘We save the world from boring advertising, en jongens zoals Cris & Mick staan radicaal aan de andere kant van ‘boring’. Hun artistieke mindset en culturele inzichten zullen het werk en het team van onze Amsterdamse kantoor een boost geven', zegt Rogier Vijverberg, SuperHeroes New York-based ECD en medeoprichter.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken