Mick Johan creative director SuperHeroes
- Bureaus
- 6 jul 2022 @ 10:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jul 2022 @ 10:45
- Sjaak Hoogkamer
Mick Johan (l. op foto), kunstenaar, schrijver en muzikant uit Amsterdam is de nieuwe creative director bij SuperHeroes Amsterdam.
Johan was de eerste hoofdredacteur van Vice Nederland. Naast internationale content voor Vice maakte hij ook advertorials en (online) campagnes voor merken als Levi’s, 55DSL, Nike 6.0 en meer. Johan verliet het bureau om een kunsten duo te vormen - Miktor & Molf - met zijn kunstacademie-vriend Matthijs Booij. Beroemd en berucht van hun collages en kunstinstallaties, betonnen zwembaden, muziekvideo's, websites en meer, verlegde het duo volgens SuperHereos ‘constant de creatieve grenzen voor merken als Nike, Vodafone, Villeroy & Boch, VPRO, De Jeugd van Tegenwoordig en Sef en Pricewise.’
Johan gaat samenwerken met Cris Dijkman, die doorgroeit van senior art director naar creative director.
Dijkman (op foto boven rechts) die zijn carrière bij KesselsKramer begon, heeft meer dan 10 jaar design- en reclame-ervaring en werkte voor merken en bureaus zoals Converse, Nike SB, Jumbo, Havas en meer. Johan en Dijkman ontmoetten elkaar begin 2000 tijdens het skateboarden door de straten van Amsterdam, niet wetende dat hun paden 22 jaar later als creatieve partners opnieuw zouden kruisen.
‘We save the world from boring advertising, en jongens zoals Cris & Mick staan radicaal aan de andere kant van ‘boring’. Hun artistieke mindset en culturele inzichten zullen het werk en het team van onze Amsterdamse kantoor een boost geven', zegt Rogier Vijverberg, SuperHeroes New York-based ECD en medeoprichter.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers