Vandebron lanceert campagne met Jennifer Hoffman

Vandebron lanceert campagne met Jennifer Hoffman
  • Bureaus
  • 17 aug 2022 @ 08:47
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Energieplatform Vandebron lanceert de ‘Ik ben voor’-campagne met in de hoofdrol actrice Jennifer Hoffman; ‘voor’ als in voor 100% goeie energie van eigen bodem.

In de commercial van duurzaam energieplatform Vandebron zien we hoe Jennifer zich zorgen maakt over hoe we de aarde achterlaten voor huidige én volgende generaties. Vandebron wil met deze campagne laten zien dat je door te kiezen voor groene energie van Nederlandse bodem zelf een steentje bij kunt dragen aan een betere wereld.



FOSSIELE ENERGIEVERSLAVING
Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘De energiesector kampt met enorme uitdagingen, de energietransitie brengt grootse vraagstukken met zich mee, gasprijzen bereiken recordhoogtes en gastekorten dreigen voor deze winter. Willen we erger voorkomen en de aarde leefbaar houden voor huidige én toekomstige generaties, dan is het hard nodig om zo snel mogelijk het tij te keren en over te stappen op duurzame energiebronnen. Met de nieuwe campagne wil Vandebron consumenten stimuleren om heel bewust voor goeie energie te kiezen. De huidige gascrisis is hét moment om kritisch te kijken naar de fossiele energieverslaving van Nederland. Het is belangrijk dat we ons realiseren dat deze extreme marktomstandigheden het pijnlijke gevolg zijn van de veel te langzame omschakeling naar duurzame energiebronnen. Maar in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten, zetten we ons juist vol in vóór positieve verandering. De sleutel ligt in de slimmere inzet van technologie, gekoppeld aan 100% groene wind-, bio- of zonne-energie van Nederlandse bodem.’

AMBASSADEUR
Hoffman sloot zich in 2014 al aan bij Vandebron en was al eerder te zien in campagnes. Als klant van het eerste uur is zij ambassadeur die, samen met andere klanten, de verandering wil aanjagen: ‘Als het om klimaatverandering en de energietransitie gaat, maak ik me zorgen. Grote energieleveranciers zouden veel harder moeten lopen om hun positieve impact te vergroten en het kan een stuk eerlijker, duurzamer en transparanter. Het is toch niet goed te praten dat we nog steeds gebruik maken van fossiele brandstoffen, terwijl duurzame opties als wind-, bio- en zonne-energie voor handen liggen? In mijn dagelijks leven kies ik elke dag heel bewust voor duurzame merken die de wereld iets mooier maken. Op deze manier kan ik als individu bijdragen aan de oplossing, op een positieve manier!’

OVER VANDEBRON
Vandebron is in 2014 opgericht en gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf werkt toe naar een missie: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie. Vandebron is een energieplatform dat consumenten verbindt met Nederlandse producenten van duurzame energie. Klanten kiezen zelf bij welke producent ze energie afnemen en weten zo precies waar hun goeie energie vandaan komt en waar hun geld naartoe gaat. Zo kunnen lokale bronnen hun energie voor een eerlijke prijs verkopen en krijgen zij kans om te investeren in nog meer duurzame oplossingen. Inmiddels zijn ruim 325 energiebronnen en 180.000 klanten aangesloten op het platform. Sinds 2017 biedt Vandebron tevens elektrischrijdendiensten aan. Sinds januari 2020 is Vandebron onderdeel van Essent. Voor meer informatie zie www.vandebron.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken