Arag start nieuwe campagne 'Op het recht vertrouwen'
- Bureaus
- 20 sep 2022 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesCreatieMarketing
- 20 sep 2022 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
Open Now ontwikkelde op basis van de nieuwe positionering een onderscheidende campagne voor de juridische probleemoplosser. ‘Mensen motiveren een verzekering af te sluiten is vanuit gedrag altijd een complex vraagstuk omdat iemand iets afsluit tegen een potentieel risico.'
'En we hebben de natuurlijke neiging te denken dat de kans kleiner is dat ons iets overkomt dan een ander optimism bias’, aldus Liselotte Vink, gedragswetenschapper bij Open Now.
Hoe motiveer je dan iemand een rechtsbijstandverzekering bij Arag af te laten sluiten? In de nieuwe campagne wordt de urgentie vergroot door in te spelen op levensgebeurtenissen die relevant en herkenbaar zijn voor de doelgroep zoals een verhuizing, verbouwing of nieuwe baan. De opvallende beelden brengen het gevoel over dat Arag de doelgroep empowert om sterker in deze live events te staan mochten er potentiële conflicten optreden. Jessica Klugkist, Corporate Communications Manager bij Arag: ‘Daarnaast laten we ook graag zien dat Arag een empathische verzekeraar is die met je meedenkt. We proberen een nieuwe vaste associatie te kweken tussen juridische hulp en Arag. Als je in een juridisch conflict terecht komt, pak je bij wijze van spreken je smartphone uit de zak en bel je met de juristen van Arag. Lager kunnen we de drempel niet leggen’.
De nieuwe campagne ging eerst van start op OOH, radio & online en vanaf 20 september 2022 zijn ook bijgaande video’s te zien via diverse kanalen. Bekijk in het venster hieronder de film ‘Aannemer’, zie op deze link de film ‘Bureaucratie’ en hier 'Ontslag'.
(PvWK)
Credits
Verantwoordelijk bij Arag: Evert Franken en Jessica Klugkist
Bureau: Open Now
Productiemaatschappij: Studio Studio
Regie: Lars Brink en Joost Biesheuvel
Postproductie: The Compound
Edit: Moo Flamman
Muziek & audio: Public Audio
Mediabureau: Wisecrackers
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers