Technisch bedrijf tatoeëert personeel voor meer personeel
- Bureaus
- 3 okt 2022 @ 13:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 okt 2022 @ 13:43
- Michiel van Zaane
Het technisch bedrijf Special Ops speelt in op de krappe arbeidsmarkt met de ultieme personeelsadvertentie: een tatoeage.
Het bedrijf liet afgelopen maand een van haar ZZP’ers tatoeëren om nieuwe ZZP-monteurs te werven. Dit is de eerste Augmented Reality vacature tatoeage die in Nederland is gezet. Op 3 oktober ging de rest van de campagne live. De campagne is opgezet in samenwerking met het creatieve bureau Fama Volat.
Door krapte op de arbeidsmarkt vissen veel technische bedrijven in dezelfde vijver. Special Ops ging een stap verder in het wervingsproces. Ze hebben hun ZZP’ers het aanbod gedaan om vrijwillig een AR vacature tatoeage te laten plaatsen. Zij zijn tenslotte belangrijke ambassadeurs en komen op plaatsen waar potentieel talent zich bevindt. ‘Het vinden van een groep met specifieke kennis en kunde is een uitdaging. Daarom zochten we een opvallende manier om dichtbij onze doelgroep te komen’ zegt Saskia Daemen, directeur Special Ops.
In de getatoeëerde vacature zit een verborgen techniek die een AR filter laat verschijnen wanneer je deze scant met je smartphone. Sander Aarts, voormalig Special Forces, spreekt potentiële ZZP’ers aan met de wervingsadvertentie. ‘Het voelt als een enorm compliment dat personeel zich zo verbonden voelt met Special Ops’, aldus Daemen. Of, zoals de getatoeëerde ZZP’er zelf zegt: ‘Ik ben erg trots. Dat ultieme teamgevoel. Ook al ben ik ZZP’er, ik blijf gewoon bij die club horen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management